Imprezy firmowe


Imprezy firmowe to zwykle jednodniowy lub dwudniowy program, który daje pracownikom możliwość zaangażowania siÄ™ w jednÄ… z szeÅ›ciu aktywnoÅ›ci. SÄ… […]

Imprezy firmowe to zwykle jednodniowy lub dwudniowy program, który daje pracownikom możliwość zaangażowania się w jedną z sześciu aktywności. Są one przeprowadzane corocznie przez wiele firm w celu uzyskania informacji zwrotnej, przeprowadzenia szkoleń i zwiększenia zaangażowania pracowników.

Imprezy firmowe mogą być tak proste lub złożone, jak tylko chcesz. Jest to świetny sposób na zrobienie czegoś, co zwykle jest robione ad hoc lub dla tych, którzy czują, że mają zbyt wiele na głowie.

Na przykład, jeśli zarządzasz zespołem 100 osób lub więcej, to może chcesz, aby poświęcić jeden dzień dla nich wszystkich zebrać się razem, aby coś uczcić. Możesz nawet zrobić to w jeden weekend, gdzie wszyscy przyjdą razem. A może po prostu chcesz, aby cała firma poszła i uczestniczyła w konferencji?

Niezależnie od tego, jaki jest cel, upewnij się, że impreza jest nie tylko dobrą zabawą, ale także, że stanowi wartość dla zaangażowanych osób i zwiększa ogólne zaangażowanie zespołu. Kluczem jest zapewnienie, że wszyscy członkowie firmy czują się włączeni i docenieni, więc każdy jest zaangażowany i chce wnieść swój wkład.

Imprezy firmowe nie muszą odbywać się w weekendy, o ile pracownicy są poinformowani i świadomi, a plan powinien być przekazany z dużym wyprzedzeniem. Niektóre firmy organizują je na początku każdego miesiąca, kwartału lub w miesiącach jesienno-zimowych.

Inne organizują indywidualne spotkania z liderami w celu omówienia konkretnego tematu, aby utrzymać ten impet. Imprezy firmowe to świetne narzędzie, które pomoże każdemu poczuć się włączonym w kulturę firmy i wszyscy pracownicy powinni chcieć w niej uczestniczyć.

Jakie korzyści płyną z organizacji takiego wydarzenia w Twojej firmie?

1) Zaangażowanie pracowników: Firmy, które organizują imprezy firmowe konsekwentnie mają tendencję do wysokiego poziomu zaangażowania pracowników. Wszyscy lubią się spotykać i dobrze bawić, a fakt, że wszyscy są dumni ze swoich osiągnięć pomoże im lepiej wykonywać swoją pracę i będzie miało pozytywny wpływ na firmę i jej ogólny sukces.

2) Osobisty rozwój i wzrost: Niezależnie od tego, czy chodzi o rozwój osobisty (coś, z czym wszyscy możemy się utożsamić), zorganizowanie jakiegoś wydarzenia firmowego pozwala pracownikom nawiązać kontakt z innymi, podobnie myślącymi osobami, nauczyć się nowych umiejętności i doświadczyć różnych rodzajów rozrywki, co zdecydowanie zwiększy ich osobisty wzrost lub ogólny rozwój. Obejmuje to takie rzeczy jak nauka nowych umiejętności, uczestnictwo w warsztatach lub zajęciach lub po prostu wyjście z domu, poznanie nowych ludzi i budowanie relacji.

3) Prowadzenie otwartego dialogu i nawiązywanie kontaktów z innymi sprawia, że Twoja firma jest bardziej efektywna i wydajna. Pracownicy, którzy mają w swojej sieci kontaktów osoby (np. rodzinę i przyjaciół), które mogą pełnić rolę mentorów dla Twojej firmy, będą bardziej skłonni do dzielenia się pomysłami.

4) Kiedy ludzie są w stanie łatwo dzielić się wiedzą i przemyśleniami, promuje to otwartość i kreatywność, które przynoszą korzyści całej organizacji. Te dwie koncepcje osobistego wzrostu i rozwoju w połączeniu naprawdę napędzają środowisko pracy. Mając je ze sobą powiązane, sensowne byłoby skupienie się na obu tych aspektach, co mogłoby doprowadzić do zwiększenia produktywności, pracy zespołowej i wzrostu sprzedaży. Są to świetne powody, aby wykorzystać imprezę firmową jako sposób na poprawę zaangażowania, rozwoju osobistego, wydajności i produktywności w miejscu pracy, a wszystko to przy dobrej zabawie!

3) Szkolenia i uaktualnienia: Jedną z rzeczy, która może się zdarzyć podczas przeprowadzania imprezy firmowej jest to, że poszczególne osoby mogą wykorzystać swój wolny czas i wziąć udział w zajęciach lub seminariach, aby poprawić swoje umiejętności i dowiedzieć się, jak stać się lepszą wersją siebie. 

Czytaj więcej podobnych artykułów na naszym blogu.

Tags

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.