Konferencje branżowe

Argumenty, dla których powinieneś jeździć na konferencje branżowe. W czasie, gdy większość naszej pracy wykonujemy za ekranem komputera, konferencje branżowe […]

  Posłuchaj streszczenia:
 

Argumenty, dla których powinieneś jeździć na konferencje branżowe.

W czasie, gdy większość naszej pracy wykonujemy za ekranem komputera, konferencje branżowe są odkrywaniem korzyści płynących z bezpośredniego tworzenia sieci, dzielenia się wiedzą i możliwości wykorzystania treści konferencji w Twojej branży.

Udział w konferencji branżowej to świetny pomysł na wielu płaszczyznach. Dostajesz również czas, który spędzasz na nawiązywaniu kontaktów, otwieraniu drzwi do nowego biznesu, nowych partnerstw i nowych perspektyw.


Sprawdź na mapie: konferencje warszawa 2019


Nie wspominając o pojawieniu się na imprezach w ramach imprezy to świetny sposób na budowanie wiarygodności. Przyjrzyjmy się bliżej najlepszym powodom, dla których warto wybrać się na konferencję.

Zwiększaj swoją wiedzę – konferencja daje na to szansę

zwiększaj swoją wiedzę

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz w swojej branży, czy też jesteś doświadczonym profesjonalistą, zawsze jest miejsce na rozwój. Spotkania, kontakt i wydarzenia na Twoim rynku dostarczają Ci informacji. Firmy zaś poszukują wśród takich wydarzeń biznesowych Klientów jak i Pracowników . Czasami jest to tylko kwestia innej perspektywy, lepszego podejścia, niezależnie od tego, co robią ludzie, którzy robią podobne rzeczy razem, aby rozmawiać i uczyć się od siebie nawzajem.

Konferencje brażnowe to wiele możliwości

Masz wiele możliwości uczenia się. Niezależnie od tego, czy uczysz się od inspirujących prelegentów, szkoleń, warsztatów czy po prostu od pytań i perspektyw odbiorców, z pewnością nauczysz się czegoś z konferencji w Twojej branży. Dotyczy to w szczególności nowych branż, w których wciąż buduje się trakcję i sformalizowane są praktyki.

Jest wiele do nauczenia się od innych graczy z branży, którzy działają w innej dyscyplinie niż Ty. Możesz dowiedzieć się, co jest interesujące dla tych, z którymi prowadzisz interesy. W takich przypadkach, konferencje działają jako środek do budowania wspólnego języka i zrozumienia, ułatwiając wszystkim dobrze wykonywać swoją pracę.

Możliwości tworzenia sieci kontaktów i świadomości marki

Jedną z największych możliwości, które wynikają z konferencji w Twojej branży, są możliwości tworzenia sieci kontaktów. Niezależnie od tego, czy masz szansę spotkać potencjalnych klientów, partnerów czy konkurentów, z pewnością jest coś do powiedzenia o wyjściu z ekranu komputera i bezpośrednich rozmowach z tymi ludźmi.

Rozmowa w cztery oczy jest ważna

W naszym coraz bardziej cyfrowym świecie, niewielka interakcja twarzą w twarz znacząco przyczynia się do budowania zaufania. Na przykład, jedna osobista interakcja może być tylko tym, czego potrzeba, aby przekonać klienta, z którym zawsze wysyłasz e-maile.

Ponadto, po prostu będąc – lub mając obecnych pracowników – nawet w branży, upewniasz się, że Twoja firma jest tam widoczna. Innymi słowy, uczestnictwo w branży buduje nawet świadomość marki. Należy jednak pamiętać, że może to być na dobre lub na złe. Zwróć uwagę na sposób, w jaki reprezentujesz swoją markę na takich imprezach branżowych. Choć może się to wydawać nieistotne, warto pomyśleć o tym, jak Ty i Twoi pracownicy prezentują się i czy jest to zgodne z Twoją tożsamością marki.

Możesz czerpać inspirację – konferencje branżowe umożliwiają spotkania specjalistów

Spójrzmy prawdzie w oczy, przebywanie w biurze nie jest dobre dla motywacji i kreatywności. Ważne jest, aby od czasu do czasu porozmawiać – nawet z konkurentami – to może być inspirujące.

Zawsze istnieją różne doświadczenia, punkty widzenia, które stymulują uczestników konferencji. Dla niektórych są to inspirujące sesje i główne punkty programu. Dla innych jest to namacalna energia wydarzenia. Dla jeszcze innych zaś nieformalne rozmowy kuluarowe.

uczestnicy konferencji branżowej dyskutują i ida w stronę recepcji hotelu

Informacje i wydarzenia

Wydarzenia na spotkaniach, targi, media, najnowsze artykuły – to właśnie z tąd można czerpać wiedzę i podejmować działania. Serwis google zapewnia fantastyczne narzędzie dla każdego z państwa – google alerts, które za pomocą wiadomości e-mail lub rss przesyła artykuły – a w zasadzie informacje dotyczące wydarzeń które skonfigurujecie w panelu. Nasze doświadczenie – sa lepsze serwisy ale bardziej skomplikowane. Tu otrzymacie liste wydarzeń konferencyjnych i jesteście w stanie podjąć decyzję o uczestnictwie. Wpisanie na przykład „konferencje Warszawa” lub „lista targów warszawa”spowoduje, że lista otrzymywanych wydarzeń będzie skupiać się na właśnie tym wyrażeniu i google będzie szukało wszystkich wydarzeń w mieście i okolicach Warszawa. Następnie nalezy wybrac sposób dostarczania powiadomień (e-mail lub rss) i… gotowe!

Konferencje branżowe – branżowe forum

Watro zapisać się do newslettera z interesującej nas branży. Wydarzenia branżowe wprost na konto mailowe to świetne rozwiązanie i automatyzacja powiadomień o imprezach branżowych. Branżowe forum poświęcone tematom naszej pracy, adaptacji najnowszych trendów daje możliwości poznania ludzi z branży. Wyjedź na branżową konferencję w Polsce podczas spotkań Twoja osoba zyska doświadczenie.