Szkolenie z obsługi klienta
Czym jest szkolenie z obsÅ‚ugi klienta? Szkolenie z obsÅ‚ugi klienta jest krytycznym procesem, który powinien być przeprowadzany w odniesieniu do […]
Czym jest szkolenie z obsługi klienta?
Szkolenie z obsługi klienta jest krytycznym procesem, który powinien być przeprowadzany w odniesieniu do wszystkich produktów, aby zapewnić, że są one nie tylko łatwe w użyciu, ale również użyteczne dla ich docelowych użytkowników. Istnieje wiele różnych rodzajów kursów szkoleniowych, w tym te oferowane przez formalne instytucje edukacyjne, takie jak uniwersytety i szkoły wyższe.
Szkolenie z obsługi klienta
Nie ma wÄ…tpliwoÅ›ci, że kursy te mogÄ… być skuteczne w nauce o konkretnych aspektach dziedziny obsÅ‚ugi klienta, ale skÄ…d wiesz, który kurs bÄ™dzie najbardziej przydatny? Czy wystarczy, jeÅ›li chcesz tylko zdobyć podstawy od dostawcy edukacji nieformalnej? JeÅ›li tak, to wydaje siÄ™, że koszt takiego kursu byÅ‚by dość wysoki – okoÅ‚o 3000 dolarów (wiÄ™cej, jeÅ›li pomyÅ›lisz o tym, ile czasu potrzeba, aby nauczyć siÄ™ tego, czego potrzebujesz). Chociaż jest to z pewnoÅ›ciÄ… lepsze niż nic, nie sÄ…dzÄ™, że tego typu szkolenie jest warte wyÅ‚ożenia tak dużych pieniÄ™dzy, gdy istniejÄ… taÅ„sze alternatywy.
Aby podać przykÅ‚ad oparty na moim wÅ‚asnym doÅ›wiadczeniu: jeÅ›li Twój produkt nie wspiera bezpoÅ›rednio klientów (i może być używany w połączeniu z tradycyjnymi szkoleniami), to po co tracić czas na rozbudowane szkolenia sprzedażowe? JeÅ›li masz niewiele lub nie masz bezpoÅ›redniego wsparcia dla klientów i musisz zaÅ‚ożyć jakieÅ› konto obsÅ‚ugi klienta na wszelki wypadek, gdyby ktoÅ› potrzebowaÅ‚ pomocy z Twoim produktem – dlaczego po prostu tego nie zrobić?

szkolenie z obsługi klienta
Jak przygotować ciekawe szkolenie z obsługi klienta
W Å›wiecie marketingu biznesowego wiÄ™kszość ludzi powie Ci, żebyÅ› zdobyÅ‚ certyfikat. Nikt tak naprawdÄ™ nie daje za wygranÄ…. To dlatego, że to trochÄ™ tak, jakby dać psu kilka nowych zabawek, kiedy szczeka pod drzwiami. „Nie, nie zawracaj sobie gÅ‚owy tym gÅ‚upim psim trenerem: Twój pies już wie, co ma robić.” To samo odnosi siÄ™ do szkoleÅ„ biznesowych.
Jest kilka powodów takiego stanu rzeczy:
– Ludzie po prostu nie dbajÄ… o certyfikaty. Wszyscy jesteÅ›my pewni, że jeÅ›li chcesz zostać agentem zmian na Å›wiecie, musisz albo nauczyć siÄ™ mówić i pisać po angielsku, albo nauczyć siÄ™, jak znaleźć sobie pracÄ™, kiedy zaczynasz (a to drugie jest o wiele bardziej opÅ‚acalne dla tych, którzy mogÄ… sobie na to pozwolić). PrzyznajÄ™, istniejÄ… pewne certyfikaty, które zajmujÄ… siÄ™ sprzedażą i marketingiem, ale wiÄ™kszość z nich koncentruje siÄ™ na poprawie wiedzy lub umiejÄ™tnoÅ›ci w okreÅ›lonych dziedzinach (takich jak doradztwo w zakresie zarzÄ…dzania), lub obejmujÄ… one tylko okreÅ›lone rodzaje zadaÅ„ (takich jak administracja systemem). JeÅ›li certyfikacja ma mieć znaczenie, powinna być w połączeniu z innymi umiejÄ™tnoÅ›ciami, a nie sama w sobie.
– Certyfikacja jest kosztowna i czasochÅ‚onna – i nawet jeÅ›li nie robi to żadnej praktycznej różnicy w rzeczywistej pracy, zawsze istnieje ta ciÄ…gnÄ…ca siÄ™ obawa, że ktoÅ› inny zrobiÅ‚ tyle badaÅ„ nad twojÄ… specjalizacjÄ… i automatycznie zda wszystkie twoje testy na piÄ…tkÄ™; co jeÅ›li okaże siÄ™, że siÄ™ myliÅ‚? (DosÅ‚ownie raz miaÅ‚em studentów, którzy uczyli siÄ™ przez okoÅ‚o 5-6 lat przed podjÄ™ciem ich cert – powiedziaÅ‚em im, że marnujÄ… swój czas, ponieważ nikt nie byÅ‚ zainteresowany).
– Certyfikaty sÄ… nudne – w przeciwieÅ„stwie do „prawdziwego szkolenia”, które oferuje inne historie za każdym razem, gdy widzisz ten sam materiaÅ‚. ByÅ‚oby miÅ‚o, gdyby każdego dnia byÅ‚o coÅ› nowego – ale nie: mamy rutynowe rzeczy, takie jak prezentacje PowerPoint co okoÅ‚o miesiÄ…c (używamy szablonów PowerPoint)… Ponownie: nuda!
Efekt koÅ„cowy jest taki, że tak dÅ‚ugo, jak dÅ‚ugo bÄ™dziesz odnawiać swoje certyfikaty i co roku Å›ledzić nowe tematy/stopnie/certyfikaty, nikt nie bÄ™dzie siÄ™ nimi przejmowaÅ‚. I znowu, nikt z nas nie chce certyfikacji tak czy inaczej…
WiÄ™c co to ma wspólnego z naszym tematem? Cóż…
Faktem jest, że bez wzglÄ™du na to, ile razy informujemy naszych klientów o tym, jak dobrzy jesteÅ›my w tym, co robimy – nikt nigdy nie pyta nas wprost o to, jak bardzo jesteÅ›my dobrzy w tym, co robimy.
Jak sprawić, by szkolenie z obsÅ‚ugi klienta byÅ‚o skuteczne Â
Zostałem poproszony przez znajomego przedsiębiorcę o napisanie tego postu na temat tego, jak przygotować ciekawy i skuteczny program na szkolenie z obsługi klienta. Jest to zresztą jedno z najczęstszych pytań, jakie dostaję, więc jeśli szukasz skutecznego szkolenia, to koniecznie zajrzyj do tego wpisu. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, to zadać sobie pytanie, jaki jest cel szkolenia. Zazwyczaj szkolenie ma na celu nauczenie kogoś, jak coś sprzedać. To może działać bardzo dobrze, jeśli jesteś wysoko wykwalifikowanym sprzedawcą lub masz udokumentowane osiągnięcia, ale nie jest tak skuteczne, gdy dostarczane przez kogoś, kto nie jest. Jeśli dopiero zaczynasz jako przedsiębiorca i nie masz żadnych osiągnięć, lub nie masz żadnego doświadczenia w sprzedaży innych rzeczy, to może nie być bardzo skuteczne (więc wybrać swoje cele!).
Jeśli celem szkolenia z obsługi klienta jest tylko samodoskonalenie, pamiętaj, że samodoskonalenie nie jest celem końcowym; to część podróży. Trener powinien podać kilka przykładów, w jaki sposób zrobił coś inaczej, a następnie pokazać, dlaczego to zrobił. Powinien wyjaśnić, co mu się podobało w każdym sposobie robienia rzeczy, a także dlaczego im się nie podobał (a przynajmniej ja tak to rozumiem). Musisz zrozumieć, co motywuje ludzi i upewnić się, że Twój przekaz marketingowy ma coś wspólnego z tym celem.
W wiÄ™kszoÅ›ci przypadków co najmniej 80% odbiorców bÄ™dÄ… stanowić ludzie, którzy nie wiedzÄ… wystarczajÄ…co dużo o sprzedaży produktu (lub chcÄ… dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej), podczas gdy 20% bÄ™dzie nabywców produktu (ludzie, którzy kupujÄ… rzeczy), ale w niektórych przypadkach – zwÅ‚aszcza z produktów niszowych – bÄ™dÄ… ludzie, którzy już wiedzÄ… dość dużo o sprzedaży tych produktów (na przykÅ‚ad, lekarze lub prawnicy). Upewnij siÄ™ wiÄ™c, że Twój przekaz marketingowy ma coÅ› wspólnego z pomaganiem im w tym zadaniu.
Zacznijmy więc od zastanowienia się nad grupą docelową:
1) Jakie są ich cele? Czy są to trzy główne cele:
– Aby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o sprzedaży innych rzeczy? JeÅ›li tak, to skupić siÄ™ na nauce wiÄ™cej sposobów robienia rzeczy, a nie konkretnych produktów (a może nawet caÅ‚kowicie unikać tematów zwiÄ…zanych z produktami);
– Aby rozpocząć wÅ‚asnÄ… dziaÅ‚alność gospodarczÄ…? W takim razie skup siÄ™ na zaÅ‚ożeniu wÅ‚asnej firmy; i/lub
– Aby stać siÄ™ lepszym sprzedawcÄ…? Wtedy skupić siÄ™ na poprawie ich techniki sprzedaży; lub nawet ewentualnie uzyskać ich porady od innych przed rozpoczÄ™ciem dziaÅ‚alnoÅ›ci; lub być może użyć ich
Wnioski z zakresu szkolenie z obsługi klienta
Szkolenie z obsługi klienta jest bardzo ważne dla firm, które chcą osiągać zyski. Na przykład, firmy zajmujące się obsługą klienta to te, które pomagają klientom w procesie zakupu produktów lub innych towarów i usług.
Firma, która sprzedaje produkty lub usługi, może być uważana za niezależną korporację. Ma swój własny okres rozruchu, musi ciężko pracować, aby stworzyć silną tożsamość marki, i musi robić dużo marketingu. Jednak to nie jest jedyny sposób, w jaki firma może zdobyć klientów, których chce.
Jeśli chcesz, aby klienci wybrali Cię jako preferowane źródło usług, to musisz przygotować ich do tego wyboru, oferując im doskonałą obsługę klienta. W ten sposób będzie w stanie umieścić swoje nazwisko na szczycie ich listy i pomóc im nadal robić interesy z tobą w przyszłości.
Istnieje wiele różnych rzeczy, które można zrobić, aby przygotować klientów do wyboru Twojej firmy nad innymi:
– Przekonaj ich produktami wysokiej jakoÅ›ci (chociaż mogÄ… mieć trudnoÅ›ci z porzuceniem dotychczasowych przyzwyczajeÅ„)
– Upewnij siÄ™, że projekt Twojego produktu jest wystarczajÄ…co dobry (zależy to od tego, jak duży potencjaÅ‚ tkwi w tym, co robi)
– Posiadaj jakÄ…Å› gwarancjÄ™ (to zależy od tego, dlaczego ludzie przyszli tam w pierwszej kolejnoÅ›ci)
– Upewnij siÄ™, że rekomendowane ceny sÄ… wystarczajÄ…co dobre (ludzie wolÄ… niskie ceny od innych)
– Daj im jakieÅ› gratisy (np. darmowÄ… wysyÅ‚kÄ™ lub darmowy tusz do drukarki) itd…itd…itd…itd…
A najlepszy hotel konferencyjny na szkolenie z obsÅ‚ugi klienta znajdziecie w bezpÅ‚atnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl.Â