Jak znaleźć prelegentów na konferencję?


Jak znaleźć prelegentów na konferencjÄ™? Jak znaleźć prelegentów na konferencjÄ™? JeÅ›li chodzi o przygotowanie konferencji, to wiele dzieje siÄ™ za […]

Jak znaleźć prelegentów na konferencję?

Jak znaleźć prelegentów na konferencjÄ™? JeÅ›li chodzi o przygotowanie konferencji, to wiele dzieje siÄ™ za kulisami. JednÄ… z najważniejszych bitew jakie trzeba rozegrać, to bitwa o prelegentów. Rywalizacja o Å›wietnych mówców – którzy mogÄ… mieć już caÅ‚kiem zapeÅ‚nione terminarze.

W naszej branży odbywa się wiele konferencji. W branży technologii marketingowych i startupów jest co najmniej jedna niesamowita w każdym tygodniu, a może nawet jedna świetna w każdym miesiącu. Zdałem sobie sprawę, że są trzy klucze do zorganizowania udanej konferencji. Agenda, dbałość i doświadczenie, to trzy słowa, które przychodzą mi do głowy, kiedy myślę o tym wydarzeniu. Wszystko zależy od prelegentów i zawartości merytorycznej, jak również od znalezienia specjalisty w danej dziedzinie.

Oprócz ułożenia agendy, kluczowy jest sposób, w jaki dobiera się i pozycjonuje prelegentów. Agenda jest zorganizowana i ułożona w jeden pakiet. Na liście nie ma samych gwiazd. Potrzeba dużo planowania, aby wszystko połączyć w całość.

To jest coś, na co kładziemy duży nacisk. Ostatnim krokiem jest stworzenie doświadczenia związanego z wydarzeniem. Nie chodzi o to, aby wydać dużo pieniędzy na wyszukaną lokalizację lub zaimponować ludziom swoimi umiejętnościami kulinarnymi. Staramy się budować wszystko w taki sposób, aby podczas większego wydarzenia, były mniejsze wydarzenia, o których ludzie będą później rozmawiać.

Kiedy ludzie rejestrują się na konferencję, staramy się spotkać z nimi osobiście przed wydarzeniem, aby dowiedzieć się, jakie są ich oczekiwania i jak możemy je spełnić. Mamy rygorystyczne wymagania wobec prelegentów. Muszą to być aktywni praktycy, interesujące osobowości i znane marki. To wydaje się być czasochłonną procedurą. Zazwyczaj wybieramy naszych mówców poprzez oglądanie webinarów, spotykanie się z ludźmi na konferencjach lub otrzymując rekomendacje od naszych obecnych mówców. Pozyskanie światowej klasy prelegentów nie jest proste.

Jeśli nie znam prelegenta lub nie słyszałem jego wcześniejszego wystąpienia, staram się dowiedzieć czegoś o jego pochodzeniu i zainteresowaniach. Poproszę ich o zasugerowanie tematów, abym mógł ocenić, czy pasują do naszego harmonogramu, a następnie skontaktuję się z nimi.

Kolejną rzeczą, którą robimy dla naszych prelegentów jest ich intensywna reklama. Na naszych stronach docelowych prezentujemy prelegentów i zatrudniamy copywritera, który tworzy e-maile do naszych odbiorców. Tworzymy wizualizacje i strony docelowe na miarę, które promują prelegenta. W ten sposób mogą oni kierować swoich odbiorców na spersonalizowaną stronę docelową.

Czy są jeszcze jakieś sztuczki lub techniki ninja na pozyskanie niesamowitych prelegentów? Oprócz indywidualnych stron docelowych dla każdego prelegenta, projektujemy spersonalizowany film opisujący o co chodzi w konferencji. Wraz z kopią dodajemy zdjęcie mówcy i stwierdzamy, że nasza społeczność chce, aby przemawiał. Wysyłamy potencjalnym prelegentom e-maile z linkami do stron docelowych i ta strategia pomogła nam zarezerwować kilku mówców, którzy nigdy wcześniej o nas nie słyszeli.

A najlepszy hotel konferencyjny na swoje wydarzenie znajdziesz w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl 

Tags

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.