Kim jest menadżer hotelu?


Jaką rolę w hotelu prowadzi menadżer hotelu i dlaczego to stanowisko jest takie ważne?

Kim jest menadżer hotelu? Menadżerowie hotelowi są prawdziwymi bohaterami, którzy dbają o to, aby Twój pobyt w hotelu przebiegał bezproblemowo.

Kim jest menadżer hotelu? Menadżer hotelu, to najważniejsza persona w Twoim zespole. Jest odpowiedzialny za wszystkie małe i duże zadania, które sprawiają, że pobyt gości, grup zorganizowanych, uczestników konferencji i szkoleń, jest bardziej komfortowy – od sugerowania miejsc, w których warto zjeść, po utrzymywanie hotelu w czystości. Codzienna praca kierownika hotelu polega na gaszeniu małych pożarów, które w przeciwnym razie mogłyby spowodować poważne problemy. Menadżerowie hoteli są odpowiedzialni za nadzór nad bezpieczeństwem, ochroną i ogólną opieką nad hotelem, jak również za organizowanie i planowanie sprzątania i konserwacji pokoi, plany remontów, strategię cenową i politykę rabatową, dobrą zabawę i punktualność.

Kim jest menadżer hotelu? Dobry hotel można zawsze rozpoznać po usługach, jakie świadczy menedżer.

Inaczej menedżer, manager, kierownik hotelu

Kim jest menadżer hotelu? Jeżeli masz dobrego menedżera, są szanse, że hotel jest dobrze prowadzony, a goście będą zadowoleni. 

On zajmuje odpowiedzialne stanowisko. Aby prawidłowo wykonywać swoją pracę, będziesz potrzebował specyficznych umiejętności. Wynika to z faktu, że należy zwracać uwagę nie tylko na zadowolenie klienta, ale również na motywację podwładnych.

Osoby pracujące w hotelach rozpoczynają swoją karierę na stanowiskach niższego szczebla. Na awans można liczyć, jeśli przełożeni zwracają uwagę na określone predyspozycje podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Na stanowisko kierownika hotelu (hotelarstwa lub gastronomii) wymagane jest kierunkowe wykształcenie. Są to zazwyczaj kilkuletnie studia pomaturalne. W grę wchodzi również wykształcenie wyższe ekonomiczne lub z zakresu zarządzania.

Oprócz wykształcenia i doświadczenia ważne są cechy charakteru. On lub ona musi być charyzmatyczny, ponieważ on lub ona ma bezpośrednią interakcję z nie tylko gości hotelowych, ale także personelu hotelowego. W rezultacie, krytycznym jest, aby zademonstrować wysoki poziom oddania.

Menedżer hotelu może być śmiało opisany jako ekspert w relacjach interpersonalnych. Praca w tym zawodzie wymaga bycia twardym i wymagającym, a jednocześnie współczującym i empatycznym. Kluczowe jest miłe traktowanie podwładnych, co zapewnia sprawne funkcjonowanie hotelu.

Niezbędne są również umiejętności organizacyjne, odporność na stres oraz zdolność do wykonywania wielu czynności jednocześnie.

Powinien to być również ktoś, kto reprezentuje firmę. To właśnie do tej osoby najczęściej zwracają się niezadowoleni klienci. Kluczowe jest zachowanie zimnej krwi w takich przypadkach. Niezbędna jest również biegła znajomość wielu języków obcych. Ponieważ wielu gości nie mówi w naszym lokalnym języku, bardzo ważne jest, aby biegle posługiwać się różnymi językami, aby zapewnić profesjonalną obsługę każdemu klientowi.

Kierownik hotelu jest odpowiedzialny za nadzór nad funkcjonowaniem całego obiektu. Delegowanie zadań, nadzorowanie pracy podwładnych, kierowanie zespołem, inspirowanie, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, kontakty z klientami i reprezentowanie organizacji to tylko niektóre z jego obowiązków. Pracownicy hotelu zazwyczaj wstają i pracują już o 6 rano, jeśli nie wcześniej. Nierzadko zdarza się, że pracują do późnych godzin nocnych.

Inne obowiązki to planowanie imprez okolicznościowych, sprawdzanie poziomu przygotowania pokoi dla nowych gości i przygotowywanie zamówień. Inteligentny menedżer hotelu jest świadomy indywidualnego zakresu obowiązków każdego pracownika. Będzie on w stanie pościelić łóżko, zorganizować bufet, a w razie potrzeby obsłużyć gości na recepcji. Ponieważ nie ma tu ustalonego schematu, nie jest to praca dla każdego. Jeśli pragniesz cichego i spokojnego otoczenia, hotel nie jest miejscem dla Ciebie.