Marketing hotelu konferencyjnego.

Marketing hotelu konferencyjnego. Marketing hotelu konferencyjnego. Istnieje kilka trendów w marketingu hotelu konferencyjnego, które zachęcają do przysyłania zapytań ofertowych i […]

Marketing hotelu konferencyjnego.

Marketing hotelu konferencyjnego. Istnieje kilka trendów w marketingu hotelu konferencyjnego, które zachęcają do przysyłania zapytań ofertowych i rezerwacji konferencji, szkoleń czy eventów. Jeśli chcesz pozostać na czele stawki, musisz rozpocząć nowoczesną kampanię marketingową hotelu konferencyjnego online, albo zostaniesz w tyle.

Twoi potencjalni klienci nieustannie poszukują jak najlepszych doświadczeń, usług i rozwiązań. Organizatorzy wydarzeń biznesowych szukają hoteli konferencyjnych, które zapewnią ich grupom komfortowy pobyt i odpowiedzą na ich wymagania, podstawowe oczekiwania podczas planowania wydarzenia.

Oznacza to, że twoje wyjątkowe konferencyjne usługi hotelowe nie mogą zaczynać się w momencie przysłania zapytania ofertowego czy telefonu – informacja o nich, ich wizerunek musi zaczynać się od pierwszej interakcji z klientem, a potem rozciągać się na cały okres jego pobytu.

Możesz stworzyć profesjonalny, aktualny, przyjazny i przyjemny wizerunek online, stosując metody marketingu cyfrowego, a potencjalni konsumenci będą wybierać cię za każdym razem.

Podczas gdy wejście na rynek cyfrowy jest zaledwie pierwszym, minimalnym, ale i standardowym dzisiaj krokiem dla każdego hotelu konferencyjnego, niektóre praktyki okazały się bardziej skuteczne od innych. Kiedy tworzysz swoją strategię marketingową dla hotelu konferencyjnego, pamiętaj o niektórych z najważniejszych trendów marketingowych, które obecnie wpływają na wyniki w branży hotelarskiej, jak również na szerszy rynek hotelarski.

1. Marketing hotelu konferencyjnego. Reklama w metasearch

Współcześni klienci dokonują wyborów zakupowych, dzięki dostępowi do setek internetowych narzędzi badawczych. Hotelarze nie mogą już polegać tylko na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby uzyskać wskazówki, ponieważ potencjalni klienci nie wybierają już pierwszych hoteli konferencyjnych, które napotykają z podstawowego wyszukiwania w Google. Zamiast tego, należy skoncentrować się na metasearch engines.

Metasearch engines, często znane jako agregatory wyszukiwania, są to strony internetowe, które umożliwiają klientom porównywanie cen zakwaterowania z różnych hoteli w tym samym czasie. Niektóre z najpopularniejszych metawyszukiwarek, takie jak Google Hotel Ads, Tripadvisor i Expedia, cieszą się coraz większą popularnością, choć oczywiście niekwestionowanym liderem pozostaje Booking.com.

Pay-per-click (PPC) reklamy na każdej z tych platform mogą stanowić 12% wszystkich rezerwacji hotelowych, jednak mogą one mieć wpływ na wiele więcej poprzez kierowanie ludzi do Twojej witryny, aby dowiedzieć się więcej.

Większość hoteli konferencyjnych inwestuje najwięcej w Google Hotel Ads, które pomagają uplasować się na szczycie odpowiednich wyników wyszukiwania hotelu. Jednak prawie wszystkie z głównych silników metasearch osiągają wciąż rosnącą popularność, co oznacza, że reklama na innych platformach może skutecznie pomóc osiągnąć większą liczbę klientów i zapytań ofertowych.

2. Marketing hotelu konferencyjnego. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych

Klienci coraz częściej wymagają rozwiązań przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Rezerwacje dokonywane za pomocą smartfonów stanowią już ponad połowę wszystkich zakupów podróży online.

Aby przygotować się na szybkie przejście branży na środowisko mobile-first, musisz przynajmniej zagwarantować, że twoja hotelowa strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Poza ułatwieniem bezpośredniej rezerwacji dla gości, strona przyjazna dla urządzeń mobilnych może pomóc w zwiększeniu wyników wyszukiwania, pozwalając na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

3. Marketing hotelu konferencyjnego. Wykorzystanie influencerów

W sektorze hotelowym, marketing w mediach społecznościowych, szczególnie na platformach wizualnych, takich jak TikTok,  Instagram i Facebook, jest niezbędnym minimum. Z ponad 4 miliardów ludzi korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie, żaden hotel konferencyjny nie może już sobie pozwolić na ignorowanie tego medium marketingowego.

Jak więc wyróżnić się, kiedy wszyscy inni już to zrobili? Influencer marketing jest odpowiedzią dla wielu hotelarzy.

Kiedy współpracujesz z ludźmi, którzy mają silną pozycję w sieci oraz w branży i prosisz ich o rozpowszechnianie twoich wiadomości w twoim imieniu, to jest to znane jako influencer marketing. W zamian możesz zaoferować darmowe pobyty w hotelu, prowizję lub jednorazową zapłatę. To może spowodować wysoki zwrot z inwestycji (ROI). Musisz tylko mądrze wybrać, z kim się wiążesz, aby zwiększyć skuteczność swojego influencer marketingu.

Osoby o podobnych przekonaniach i docelowej demografii są idealnymi influencerami do promowania twojej marki hotelowej. Ich promocja będzie bardziej autentyczna i dotrze do właściwych osób w ten sposób.

Podczas gdy influencerzy o dużej liczbie zwolenników mogą dostarczyć dużo ruchu na twoją stronę, nie zapominaj o mikro-influencerach. Użytkownicy z 1,000 do 10,000 zwolenników na mediach społecznościowych mogą przynieść więcej interakcji, co oznacza, ich akcje mogą mieć ogromny wpływ.

4. Marketing hotelu konferencyjnego. Wykorzystaj marketing wideo

Filmy są doskonałe narzędzia marketingowe, ponieważ pozwalają ludziom nie tylko zobaczyć, ale także poczuć się tak, jakby chodzili po Twoim pięknym hotelu konferencyjnym. Wideo, bardziej niż zdjęcia, może wywoływać silne emocje.

Możesz tworzyć reklamy, które prezentują twoje pokoje hotelowe i wszystkie udogodnienia, jakie zapewniasz, a następnie emitować je w mediach społecznościowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na swojej stronie. Wiele stron internetowych hoteli oferuje teraz 360-stopniowe wycieczki wideo.

5. Marketing hotelu konferencyjnego. Chatboty w mediach społecznościowych

Wzrost sztucznej inteligencji (AI) w marketingu hotelowym jest jednym z przykładów tego, jak technologia rewolucjonizuje interakcje z klientami. Chatboty w mediach społecznościowych są jednym z najbardziej widocznych zastosowań AI w hotelarstwie.

Chatboty są zaprojektowane w taki sposób, aby odpowiadać na zapytania gości w czasie ich nieobecności, co jest szczególnie istotne, jeżeli personel obsługi klienta nie jest dostępny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. W końcu ponad 40% klientów chce odpowiedzi w ciągu godziny, a 32% oczekuje odpowiedzi w ciągu 30 minut. Kiedy Twój konsument wysyła Ci bezpośrednią wiadomość na portalach społecznościowych, takich jak Twitter czy Facebook, chatboty mogą sprawić, że poczują się wysłuchani od razu, jeśli nie całkowicie rozwiązać ich problemy.

6. Marketing hotelu konferencyjnego. Referencje online

Konsumenci ufają innym ludziom bardziej niż Twojej marce, co widać po sile influencer marketingu. W rezultacie, wielu z twoich potencjalnych klientów przechodzi do recenzji internetowych, aby dowiedzieć się więcej o twoim hotelu konferencyjnym od osób, które już tam przebywały.

Kiedy już zorientujesz się, jak zbierać recenzje, musisz dowiedzieć się, jak reagować na dobre i złe opinie. To nie tylko ponownie angażuje swoją obecną bazę klientów, pokazując swoją troskę, ale także pokazuje potencjalnym gościom, że twój zespół będzie równie uważny, gdy zarezerwują swój pobyt.

Możesz nawet całkowicie zautomatyzować zaproszenia do recenzji i usprawnić cały proces odpowiadania na nie!

7. Marketing hotelu konferencyjnego. Zapewnij fantastyczne wrażenia cyfrowe

Nowocześni klienci korzystają z wielu stron internetowych, aby dowiedzieć się więcej o Twojej firmie przed dokonaniem rezerwacji. Możesz zadziwić swoich docelowych odbiorców, zanim dokonają rezerwacji, jeśli twój marketing hotelowy odzwierciedla rzeczywiste usługi, ich jakość oraz idealnie trafia w oczekiwania.

Czy jesteś gotowy, aby dodać kilka więcej marketingowych technik cyfrowych, aby uzyskać przewagę w swojej działalności. Chyba nie masz wyjścia. 

A najłatwiej i najszybciej optymalny hotel konferencyjny można znaleźć dzięki naszej bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Tags
Mateusz Mateyka

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.