4 kreatywne pomysły na sesje konferencyjne


Sesje konferencyjne – organizatorzy wydarzeń konferencyjnych nieustannie poszukujemy nowych kreatywnych formatów spotkań konferencyjnych i szkoleniowych, które zachwycą naszych odbiorców. Wszyscy […]

  Posłuchaj streszczenia:
 

Sesje konferencyjne

– organizatorzy wydarzeń konferencyjnych nieustannie poszukujemy nowych kreatywnych formatów spotkań konferencyjnych i szkoleniowych, które zachwycą naszych odbiorców. Wszyscy chcemy wyjść poza schemat, te same sesje. Chcemy zapewnić naszym uczestnikom mocne i wciągające doświadczenie edukacyjne.
Ważne jest odejście od tradycyjnych myśli przewodnich. Oto pięć łatwych do wdrożenia formatów sesji, które dodadzą pewną potrzebną interaktywność do naszego następnego projektu konferencyjnego czy szkoleniowego:

1. „Rozmowy przy kominku”

Jest wielu ekspertów, którzy mają ogromną wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie, ale jednokierunkowe prezentacje mogą nie być ich mocną stroną. To nie znaczy, że nie mogą błyszczeć podczas konferencji. Zmiana otoczenia, klimatu, metody prelekcji może zmienić ich wydajność.
Najlepiej znaleźć najskuteczniejszy sposób, aby dany mówca efektywnie dostarczył swoje treści i szukać prostej alternatywy dla zwykłych wykładów. Alternatywą taką mogą być rozmowy w terenie, które symulują naturalną rozmowę między dwojgiem ludzi.
Znajdź eksperta, który jest pewny, że odpowiada mu taki styl prowadzenia wykładu, odpowiadania na wiele pytań i który jest wykwalifikowanym moderatorem, który może prowadzić angażującą dyskusję. Pamiętaj, że przy takim sposobie prowadzenia konferencji jednym z głównych celów jest zaangażowanie delegatów w dyskusję, Znajdź jakieś narzędzie do gromadzenia pytań od publiczności. Postaraj się takie pytania pozyskać wcześniej. Łatwiej będzie moderować początek wykładu-dialogu.

2. Dyskusje panelowe oparte na technologiach

Dyskusje panelowe zwykle mają słabą reputację wśród delegatów. Ale przy sensownym użyciu technologii i kilku sztuczek moderujących, mogą być zupełnie nową historią.

Kluczem do tego, by panele były naprawdę interaktywne, jest wczesne angażowanie uczestników panelu konferencyjnego, najlepiej już na samym początku.
Wykorzystaj dostępne systemy komputerowe i aplikacje do gromadzenia najciekawszych pytań z branży. Przeplataj nimi dyskusje i pytania uczestników konferencji. W ten sposób podniesiesz poziom i temperaturę dyskusji.

3. Interaktywne sesje konferencyjne: pytania i odpowiedzi

Na wielu tradycyjnych konferencjach sesje pytań i odpowiedzi, to często jedyny czas poświęcony interakcji z odbiorcami. I nawet wtedy rzadko wykorzystywany jest w pełni ich potencjał. Musisz tylko zapewnić im przestrzeń i czas, aby je sformułować.
Musisz zapewnić uczestnikom konferencji miejsce i czas na sformułowanie pytań.
Poproś publiczność o zadawanie pytań przed wykładem, zanim mówca rozpocznie swoją prezentację. Zachęć uczestników do napisania trzech pytań na kartce papieru. Idealnie jeśli wykorzystasz do tego jakiś system gromadzący pytania i umożliwiający prowadzenie ich statystyki.
Po przemówieniu mówcy poproś uczestników konferencji o usunięcie pytań, na które otrzymali odpowiedzi, pozostaną tylko te, które uczestnicy uznali za najbardziej istotne. Poproś także o zaznaczenie jednego pytania, które uczestnik uzna za najbardziej ważne. Odpowiedzi zacznij udzielać na pytania z największą liczbą głosów. W ten sposób będziesz miał pewność, że najbardziej palące tematy zostały poruszone podczas sesji pytań i odpowiedzi.

4. Sesje konferencyjne „przy ognisku”

Sesje są osadzone w swobodnym otoczeniu, symulując czas narracji przy ognisku.
Moderator wprowadza temat sesji konferencji, a następnie poprowadzi dyskusję, ale nie ingeruje w samą treść. Treść tworzona jest przez uczestników w czasie rzeczywistym. Ten format stanowi doskonałe miejsce dla uczestników konferencji do uczenia się od swoich rówieśników poprzez dzielenie się własnymi doświadczeniami. Jako bonus, ten interaktywny format jest również doskonałą okazją dla uczestników do budowania nowych relacji.