Prawdziwa wartość konferencji.


Prawdziwa wartość konferencji. Prawdziwa wartość konferencji. Nie będąc prelegentem, możesz dodać niezapomnianą wartość do swojej następnej konferencji Brak transparentności jest […]

Prawdziwa wartość konferencji.

Prawdziwa wartość konferencji. Nie będąc prelegentem, możesz dodać niezapomnianą wartość do swojej następnej konferencji

Brak transparentności jest męczący. W internecie może oznaczać różnicę między sukcesem a porażką. Jeszcze gorzej jest offline, w prawdziwym życiu. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o konferencje.

Nikt nie chce wydawać setek złotych na bilety i koszty podróży, nie wspominając o czasie spędzonym z dala od pracy i rodziny, tylko po to, by wrócić do domu z notesem pełnym rekomendacji.

Choć zdobywanie wiedzy ma swoje zalety, prawdziwy urok konferencji tkwi w ludziach. Nie tylko poznałem nowych przyjaciół, ale także nawiązałem nowe kontakty zawodowe, współpracowałem z nowymi ludźmi i rozpocząłem nowy biznes.

Bycie „zapamiętywalnym” jest w rzeczywistości o wiele łatwiejsze, niż możesz sobie wyobrazić. Wszystko sprowadza się do jednej zasady: dostarczaj niewątpliwą wartość.

Jak? Jestem wdzięczny, że o to pytasz. Aby pomóc ci odpowiedzieć na to pytanie, przygotowałem listę pięciu sprawdzonych sposobów na dostarczenie trwałej wartości konferencji.

Symboliczna zbieżność. Motyw wizualny jest niezbędny dla każdej konferencji lub wydarzenia wartego swojej ceny. Nie chodzi tylko o tematy czy nazwy; chodzi o „symboliczną zbieżność”, jak opisują to naukowcy badający dynamikę grupy. Symbole, ogólnie rzecz biorąc, wywołują silne reakcje u ludzi, zwłaszcza gdy mają wyraźny schemat kolorystyczny.

Upewnij się, że znasz kolorystykę konferencji, jej symbole i/lub maskotki. Weź udział na więcej niż jeden sposób. Wybierz rekwizyt, który pozwala na fizyczne dzielenie się nim. Przygotuj swój rekwizyt, tweetując o nim w mediach społecznościowych przed konferencją, używając zarówno oficjalnych, jak i własnych hashtagów.

Wykorzystaj „symboliczną konwergencję” jako początek rozmowy na konferencji i nie wahaj się pytać innych uczestników, czy możesz pstryknąć im zdjęcia, aby opublikować je w mediach społecznościowych. 

Marketerzy są zachwyceni koncepcjami segmentacji i personalizacji. Dlaczego? Ponieważ to, co nieregularne, jest kluczowe dla relewancji. To właśnie unikalne cechy naszych osobowości definiują to, kim jesteśmy. To właśnie te subtelności pomagają ludziom nawiązać kontakt i ostatecznie dokonać zakupu.

Nisze są bogate zarówno pod względem finansowym, jak i relacyjnym. Wybierasz rozrywkę, zajęcie lub niszę kulturową, której już jesteś częścią i powołujesz ją do życia zamiast namacalnego przedmiotu. Jeśli wykorzystacie swoje wspólne dziwactwa i zainteresowania, czy to sport, rozrywka, talent, czy nisza kulturowa, prawie na pewno nawiążecie trwałe więzi.

Prawdziwa wartość konferencji.  Przed, w trakcie i po przemówieniach, dodaj do nich wartość. Nie jako mówca, ale jako słuchacz, jest to jeden z najbardziej niedocenianych sposobów, aby dać wartość na konferencji. 

Oczywiście, będziesz chciał uzyskać jak najwięcej informacji z każdej konferencji, na którą się wybierasz. Wiąże się to z zaznaczeniem kilku pól: zapytaj współpracowników o pytania, na które chcieliby uzyskać odpowiedzi, określ jasno, czego oczekuje się od ciebie po powrocie do pracy, jeśli chodzi o działania następcze lub wyniki, takie jak wewnętrzna notatka, prezentacja lub publiczny wpis na blogu, wybierz i zdecyduj, w których sesjach będziesz uczestniczyć, zaplanuj lub zarejestruj się na te sesje za pomocą systemu rejestracji online konferencji, nawiąż kontakt z prelegentami i sprzedawcami, z którymi chcesz się spotkać z wyprzedzeniem za pośrednictwem poczty elektronicznej lub mediów społecznościowych, nie bądź obcesowy lub nieciekawy, dołącz do grup na Facebooku lub LinkedIn, pobierz aplikację konferencyjną i nawiązuj kontakty zarówno z prelegentami, jak i uczestnikami.

Używając jakiejkolwiek metody notowania, która będzie dla Ciebie najlepsza, rób obszerne notatki. Mówi się, że najbardziej zapadają w pamięć notatki odręczne, ale ja nie potrafię oderwać się od laptopa, a notatki pisane na klawiaturze ułatwiają mi przekazywanie pomysłów w trakcie wydarzenia w mediach społecznościowych i po jego zakończeniu, kiedy robię podsumowanie.

Wreszcie, przyjdź wcześnie… i bądź gotów na wszystko. Prawdziwa wartość konferencji. 

Nawiąż bezpośredni kontakt wzrokowy z drugą osobą. Uśmiechnij się. Przedstaw się. Zajmij miejsce w pierwszym rzędzie. Bądź pierwszym, który zaoferuje pytanie. Chcesz nawiązać relację z prelegentem na konferencji? Skonsumuj ich produkty. Skomentuj je. Poinformuj ich, że dotarłeś na miejsce. Przed wydarzeniem, załóż sieć kontaktów. Użyj hashtagu, aby przywitać się na Twitterze! Przywitaj się na imprezie i poproś o selfie w każdej chwili. 

Zwróć uwagę na powtarzające się tematy. Na początek, zapoznaj się z tematem prelegenta i wejdź z nim w interakcję na mediach społecznościowych, zanim zacznie przemawiać. Po drugie, siedząc z przodu, uśmiechając się i nawiązując kontakt wzrokowy, możesz wnieść wartość dodaną. Podczas konferencji twórz treści. 

Współpracuj: Tworzenie treści to nie jest jednoosobowa praca. Znajdź konferencyjnego przyjaciela, z którym będziesz mógł podzielić się pracą – albo przed, albo po przyjeździe.

Sporządź w arkuszu kalkulacyjnym listę wszystkich osób, które chciałbyś spotkać na następnej konferencji. Wybierz dziesięć lub dwadzieścia najlepszych osób i dodaj ich Twittera, Facebooka, LinkedIn i e-mail do listy kontaktów, aby mieć do nich łatwy dostęp.

Bez wątpienia wiesz już, jaki jest klucz do tego, by twoja konferencja zapadła w pamięć: kontakty międzyludzkie. 

Prawdziwa wartość konferencji.  Sekretem bycia zapamiętanym jest stawianie wartości na pierwszym miejscu.

Najlepsze miejsce na konferencję znajdziecie najpewniej w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Tags

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.