Social media marketing w hotelarstwie

Social media marketing w hotelarstwie. Napisałem serię postów o tym, jak przygotować ciekawe szkolenie biznesowe na temat Social Media Marketingu. […]

Social media marketing w hotelarstwie.

Napisałem serię postów o tym, jak przygotować ciekawe szkolenie biznesowe na temat Social Media Marketingu. Treści są w całości o Social Media Marketingu, a nie o żadnym konkretnym temacie.

Social media marketing w hotelarstwie.

To, co wiemy o marketingu w mediach społecznościowych mówi nam, że jest to potężna broń marketingowa. Jeśli jesteś właścicielem hotelu konferencyjnego lub innego rodzaju przedsiębiorcą, prawdopodobnie słyszałeś o Facebooku, Twitterze i LinkedIn. Ale czy naprawdę je rozumiesz?

Nie jesteś sam. Za każdym razem, gdy zaczynam pracę z nowym hotelem konferencyjnym, zazwyczaj proszę ich o zdefiniowanie terminu „marketing w mediach społecznościowych” dla mnie – i prawie zawsze nie mają pojęcia, co przez to rozumiem. Oto więc kilka definicji:

Social Media Marketing (SMM) to praktyka wykorzystywania mediów społecznościowych do promowania swoich produktów i usług wśród ludzi, którzy mogą być nimi zainteresowani.

Social Media Marketing (zwany również Strategią Social Media lub Social Networking) to proces opracowywania i wdrażania strategii budowania swojej publiczności na różnych platformach, takich jak Facebook, Twitter, Pinterest i YouTube, w celu pozyskania nowych klientów.

Social Media Marketing ma różne elementy, takie jak: sieci społecznościowe, które obejmują Facebook, Twitter i LinkedIn; reklama online, która obejmuje płatne wyszukiwanie i reklamę display; blogi lub treści online; marketing wideo, w którym filmy są udostępniane na YouTube lub iTunes Connect; tworzenie treści na własny użytek, takie jak blogowanie o jedzeniu lub podróżach; influencer marketing, w którym marki płacą celebrytom za promowanie ich produktów lub usług; zarządzanie społecznością za pośrednictwem blogów / stron zakładek społecznościowych / grup na Facebooku / hashtagów na Twitterze itp. ; referral marketing, w którym kierujesz ludzi do innych ludzi, którzy potrzebują Twojego produktu/usługi, aby mogli kupić go od Ciebie; autopromocja, w której jedna osoba promuje swój własny produkt, prosząc innych, aby kupili go zamiast niego; influencer marketing, w którym ktoś inny promuje konkretny produkt, który sprzedaje na swoim blogu lub w sklepie internetowym.(źródło: smmworlds.com)

Social media marketing w hotelarstwie

Social media marketing w hotelarstwie

Jeśli jeszcze nic nie wiesz na ten temat, są dwie rzeczy, które powinny od razu wydać Ci się dziwne:

– Po pierwsze, SMM nie jest branżą. Nie ma żadnych organizacji branżowych, które regulują tego typu działalność (co byłoby wymagane, gdybyśmy mówili o tradycyjnej reklamie komercyjnej). SMM nigdy nie było czymś więcej niż „opt-in” działalność konsumentów – więc dlaczego ktoś potrzebowałby takiej regulacji? Po drugie – „SMM” oznacza różne rzeczy w różnych językach, jak „social networking” po niemiecku, ale „social media marketing” po francusku – dlaczego nie wszyscy mogą się po prostu zgodzić?

Truizmem jest, że sukces każdego biznesu zależy od jego zdolności do przekonania ludzi do zrobienia czegoś, czego w przeciwnym razie nie zrobiliby. To dlatego niektóre firmy wykorzystują media społecznościowe: ludzie mają wrodzoną tendencję do śledzenia swoich przyjaciół, więc jest to dobry sposób, aby wykorzystać ten nawyk.

Istnieje jednak kilka wyzwań związanych z korzystaniem z mediów społecznościowych w Twojej firmie (lub przynajmniej dzieleniem się nimi i byciem aktywnym na nich):

– Potrzebujesz pomocy w rozpowszechnianiu swoich treści: musisz zdecydować, co jest istotne, a co nie (i czy chcesz dzielić się tym z każdym), jak często powinieneś pisać, kto powinien zobaczyć swoje treści i jak długo powinny one trwać.

– Potrzebujesz pomocy w tworzeniu komunikatów, które trafiają do odbiorców (a najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest mówienie o rzeczach, na których im zależy).

– Potrzebujesz pomocy w tworzeniu angażujących doświadczeń (takich jak marketing wideo) – nie możesz polegać tylko na samych zdjęciach.

Istnieje wiele firm, które specjalizują się w tego typu rzeczach, ale niestety większość z nich nie uczy tych umiejętności; oni po prostu sprzedają produkty, które ułatwiają tego typu pracę dla nich. Jako takie, myślę, że wszyscy możemy skorzystać z ich wiedzy tutaj: czy to poprzez szkolenie istniejących pracowników lub rekrutacji nowych. Jeśli poważnie myślisz o tego rodzaju rzeczy, spójrz na naszą stronę i zadaj sobie pytanie, czy istnieją konkretne blogi / strony internetowe / blogi / książki / zasoby wiesz będzie pomocne w rozpoczęciu lub w rozwiązywaniu konkretnych wyzwań można napotkać po drodze .

Social Media Marketing jest bardzo szeroki temat i obejmuje wiele ziemi, ale tutaj są niektóre z obszarów, które chciałbym pokryć w tym poście:

Po pierwsze, ważne jest, aby zrozumieć, że Social Media Marketing nie jest jedną jedyną rzeczą. Jest to wiele różnych rzeczy, w zależności od tego, co robisz z sieci społecznej. Innymi słowy „marketing w mediach społecznościowych” nie jest równoznaczny z „mediami społecznościowymi” – wykracza daleko poza media społecznościowe.

W tym wpisie na blogu mam zamiar być pokrycie trzy główne rzeczy:

1) Najlepsze narzędzia do Social Media Marketing to narzędzia, które pomogą Ci zarządzać sieciami społecznościowymi (Facebook, Twitter itp.)

2) Zrozumienie pojęcia ROI i czy naprawdę można zarobić na platformach społecznościowych (poza oczywistymi).

3) Jak budować udane relacje biznesowe lub agencyjne z klientami.

Mam nadzieję, że pokryć to w sposób, który ma sens dla kogoś nowego do Social Media Marketing, ale również na tyle łatwe dla kogoś, kto jest już przy użyciu / znając te narzędzia / strategii / ludzi i może odnosić się do tego postu w dowolnym punkcie ich podróży, jeśli potrzebują więcej informacji na temat czegoś.

Szkolenia biznesowe to bardzo ograniczony rynek i generalnie bardzo trudno jest dostać się na radar ludzi, którzy zajmują się szkoleniami biznesowymi.

Problem polega na tym, że w większości przypadków używają oni terminu „biznes” w jego wąskim znaczeniu, jak w „Mam zamiar zrobić kurs na temat marketingu.” Oznacza to, że kiedy przyjdziesz z czymś nowym i ekscytującym, prawdopodobnie zostaniesz oznaczony jako „ezoteryk”, „specjalista” lub coś w tym stylu, mimo że w rzeczywistości nie jesteś ekspertem w żadnej z tych dziedzin.

To nie jest dobre uczucie: jeśli Twój biznes nie jest niczym wyjątkowym, to jak ktoś inny może być? Musisz wyjść na zewnątrz i znaleźć ludzi, którzy nie tylko prowadzą szkolenia biznesowe, ale są pasjonatami w swojej dziedzinie, a oni muszą być w stanie dzielić tę samą pasję (i być może niektóre z tych samych umiejętności), które masz.

Ten post przedstawia cztery strategie, dzięki którym Twoja firma będzie wyróżniać się z tłumu (w dobry sposób). Pierwsza strategia dotyczy tworzenia treści do mediów społecznościowych: może się wydawać, że to niewiele, ale z czasem zrobi to różnicę, jeśli chodzi o przyciąganie uwagi zarówno topowych streamerów, jak i ważnych influencerów. Druga strategia polega na tworzeniu czegoś zupełnie innego – braniu pomysłów od innych i przekształcaniu ich w zupełnie nowe. Trzecia strategia polega na stworzeniu świetnego produktu: może się to wydawać oczywiste, ale jeśli jeszcze go nie masz, to nie będziesz miał nic. I wreszcie czwarta strategia polega na byciu cierpliwym: jeśli Twoja firma nie rozwija się nigdzie szybko, to być może poświęcanie więcej czasu na marketing nie jest tego warte…

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie nie wystarczy po prostu wiedzieć, jak coś zrobić. Musisz wiedzieć, dlaczego musisz to zrobić. Dlaczego musisz zatrudniać ludzi? Jaka jest wartość Twojego produktu? Dlaczego ludzie powinni używać Twojego produktu? Jak dużo możesz zarobić? Ile czasu zajmie Ci osiągnięcie tego celu?

Odpowiedzi są wszędzie wokół nas. Ale my ich po prostu nie słyszymy. Dzieje się tak, ponieważ zostaliśmy przeszkoleni, że „im więcej ludzi, tym więcej pieniędzy” – że bycie w biznesie oznacza posiadanie wielu klientów i wielu pieniędzy, aby zdobyć klientów, którzy prawdopodobnie zapłacą za Twoje produkty i usługi. I to jest prawda! Im więcej sprzedaży, tym więcej pieniędzy.

Ale kiedy spojrzymy na rzeczywisty biznes z prawdziwymi produktami i usługami (i prawdziwymi klientami), nie zawsze tak jest. Czasami w bardzo dużej lub złożonej firmie, nie ma tak wielu sprzedaży, jak by chcieli (ponieważ nie mają wystarczającego budżetu marketingowego lub personelu dedykowanego do sprzedaży). Czasami udaje im się odnieść sukces przy niewielkim budżecie marketingowym, dzięki temu, że ich produkty są widoczne we właściwych miejscach i we właściwym czasie (często za pośrednictwem mediów społecznościowych). Czasami odnoszą sukces, ponieważ mają naprawdę dobry produkt i naprawdę dobrą obsługę, ale w rzeczywistości okazuje się, że zdobycie więcej niż jednego klienta w danym czasie nie jest warte wysiłku (ponownie, często za pośrednictwem mediów społecznościowych). Czasami w ogóle nie ma klientów!

A czasami ten problem „chęci, a nie podaży” wynika z wielu różnych czynników:

– Rynek jest zbyt mały dla Twojego produktu/usługi

– Rynek jest zbyt duży dla Twojego produktu/usługi

– Brak zrozumienia psychologii konsumenta (a więc tego, co sprawia, że ktoś chce tego, co sprzedajesz)

– Brak zrozumienia, jak działa biznes (a więc jak działa marketing)

Mówimy „pragnienie, a nie podaż”, ponieważ gdybyśmy mieli nieograniczone zasoby, to wszystko wyglądałoby inaczej – jednak robienie rzeczy inaczej lub stawanie się znacznie większym nadal niekoniecznie prowadzi do lepszych wyników niż robienie ich dokładnie tak, jak zaplanowano. Jeśli chcesz mieć większy przychód lub wzrost w danym dniu, ale nie wiesz dlaczego – to jest właśnie pragnienie nie podaż – niezależnie od tego, czy chodzi o przyciągnięcie nowych klientów, czy o zatrzymanie istniejących – mówiąc prościej: pragnienie nie podaż nie oznacza, że rzeczy nie działają dobrze, jeśli spróbujesz ich w inny sposób… zamiast tego oznacza to, że coś innego musi się zmienić.

A najlepszy hotel konferencyjny z najlepszym marketingiem w social mediach znajdziesz w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Tags
Mateusz Mateyka

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.