Szkolenie sprzedażowe


Szkolenie sprzedażowe.  1. Po pierwsze, przygotowanie ciekawego szkolenia biznesowego z zakresu sprzedaży wymaga szerokiego wachlarza zasobów, które są skierowane do […]

Szkolenie sprzedażowe. 

1. Po pierwsze, przygotowanie ciekawego szkolenia biznesowego z zakresu sprzedaży wymaga szerokiego wachlarza zasobów, które są skierowane do odbiorców.

Szkolenie sprzedażowe. Niektóre cechy ciekawego szkolenia biznesowego: powinno być interesujące i istotne.

Aby tak się stało, należy najpierw spróbować zrozumieć tło odbiorców i to, co ich interesuje. Następnie trzeba wymyślić fascynującą historię o tym, co robią dzisiaj, dlaczego to robią i jaką wartość czerpią z tego wysiłku. Musisz również przedstawić intrygujące dane na temat przyszłego stanu branży – i upewnić się, że dane te są przedstawione w angażujący sposób.

Najważniejszym aspektem każdego biznesowego szkolenia sprzedażowego jest niekoniecznie to, czego nauczasz uczestników – choć jest to ważne – ale sposób, w jaki prezentujesz te lekcje i dostarczasz je w czasie. Ucząc nowej koncepcji lub zestawu umiejętności, nie pokazuj im po prostu, jak mądrzy byli ludzie od początku (to wystarczy). Pokaż im, jak mądrzy będą w przyszłości! Zapewnij ćwiczenia, które pomogą im to osiągnąć (i na których będą mogli się skupić, przypominając sobie o swojej nowej wiedzy).

Podkreśl elementy wartości dodanej: jeśli pokażesz uczestnikom sposoby na poprawę ROI lub zobaczysz, jak to się odnosi do ich istniejących możliwości, a także sposoby na zwiększenie produktywności (zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej), ponieważ są to tematy, o których każdy powinien wiedzieć, to pomyśl o podaniu jednego lub więcej przykładów (zawsze z krótkim podsumowaniem) z Twojego produktu lub usługi w pracy, gdzie wartość została zademonstrowana.

Szkolenie sprzedażowe.

Szkolenie sprzedażowe

Szkolenie sprzedażowe

2. Drugi etap to faktyczne dostosowanie treści do grupy docelowej.

Prawdopodobnie słyszałeś o szkoleniach sprzedażowych. Wiele z nich jest nudnych, powtarzalnych i niezbyt inspirujących. Ale jak sprawić, by Twój produkt się wyróżniał?

Mam nadzieję, że ten post pomoże Ci odkryć kilka sposobów, w jakie inne firmy technologiczne robią to w sposób, który faktycznie sprawia, że działa to dla nich (i dla Ciebie). To było moje własne doświadczenie jako trener sprzedaży i konsultant, więc mam zamiar podzielić się kilka spostrzeżeń, które zdobyłem z rzeczy, które znalazłem przydatne w tej dziedzinie.

Pierwszą rzeczą, nad którą zastanawiają się ludzie, jest to, czy zdecydować się na standardową certyfikację branżową, czy też na coś bardziej dogłębnego. W rzeczywistości istnieje kilka opcji:

– Certyfikacja może być dostarczona przez zewnętrznego dostawcę (np. Departament Stanu USA) lub przez Twoją własną firmę (np. Salesforce).

– Certyfikacja może zostać przeprowadzona bezpośrednio przez organizację (np. Salesforce).

– Może być dostarczona w formie wideo (np. filmy z YouTube lub Vimeo) lub poprzez telefoniczne rozmowy z ludźmi (np. rozmowy telefoniczne!).

W każdym razie, istnieje kilka krytycznych punktów, które należy rozważyć przy wyborze jednego nad drugim:

– Sama certyfikacja powinna być istotna dla Ciebie i Twojego produktu/usługi/marki. Nie ma nic gorszego niż posiadanie czegoś, co robiłeś przez lata, rzuconego na ciebie, ponieważ zostało to certyfikowane przez kogoś innego! W związku z tym ważne jest, aby każdy proces certyfikacji zawierał jakieś narzędzie walidacji pozwalające sprawdzić, czy jego treść rzeczywiście odpowiada temu, co próbujesz osiągnąć za pomocą danego produktu/usługi/marki. Na przykład, jeśli prezentacja jest prowadzona przez Skype’a i nie można jej zweryfikować (nie można powiązać sesji z rzeczywistym wydarzeniem), wówczas taka treść może nie być użyteczna!

– Certyfikacja nie powinna trwać zbyt długo – zwłaszcza, jeśli chcesz, aby odbyła się szybko! Jeśli miną 2-3 miesiące, zanim cokolwiek się wydarzy, pomiń ten krok – po prostu zacznij produkować treści już teraz. Jeśli nic z tego nie stanie się po dwóch tygodniach, zacznij szukać gdzie indziej! Dla większości produktów/usług, 2-3 tygodnie to wystarczający czas na proste rzeczy – ale jeśli chcesz mieć te dodatkowe kilka sekund, w których ludzie zaczną myśleć „domyślam się, że ten facet nie próbował czegoś takiego wcześniej…” to powodzenia! Zobacz także: Uwagi Petera Druckera na temat szybkości vs jakości.

Szkolenie sprzedażowe.

3. Kiedy już to zrobisz, musisz się upewnić, że Twoje szkolenie będzie interesujące i łatwe do zrozumienia.

Posty na tym blogu są, częściej niż nie, od ludzi, którzy wprowadzili produkt, którzy są teraz w procesie sprzedaży go w ten czy inny sposób. Więc można założyć, że znalazłeś się w tej samej łodzi. W rzeczywistości większość przedsiębiorców, których znam, przechodzi przez ten sam proces.

Szkolenie sprzedażowe. Masz wizję tego, co chcesz zrobić i możesz przekonać siebie, że to zadziała. Ale wtedy pojawia się nieodłączna przeszkoda: jak przekonać innych, że to zadziała?

Z mojego doświadczenia wynika, że najczęstszą odpowiedzią jest znalezienie kogoś innego, kto robi coś podobnego do Twojego i pokazanie mu, jak to działa. Jestem pewien, że istnieje wiele różnych sposobów na zrobienie tego, ale sedno zazwyczaj brzmi: „Oto jak zrobiliśmy to w naszej poprzedniej firmie” lub „Oto jak zrobiliśmy to tutaj w naszej innej firmie” lub „Byliśmy w stanie osiągnąć to przez… itd.”.

To jest w porządku, ale co jeśli nie znasz nikogo innego? A co gorsza – co jeśli nie spodoba im się Twój pomysł? Jak wytłumaczysz im, że powinni jak najszybciej wkupić się w Twój biznes i zapisać się na darmowy okres próbny? Dobrym miejscem do rozpoczęcia myślenia o tym byłoby rozpoczęcie pracy z klientami (jeśli są chętni) lub przyjaciółmi (jeśli uda Ci się zdobyć kontakty). Oto kilka wskazówek, jak zacząć:

1) Użyj narzędzi online do marketingu i sprzedaży To rozumie się samo przez się, ale nic nie pobije prawdziwych ludzi w osobie, jeśli chodzi o tworzenie marki wokół swojego produktu (lub usługi).

2) Pokaż się tam – upewnij się, że Twoja strategia obejmuje edukowanie potencjalnych klientów o swoim produkcie / usłudze Nie zaszkodzi, jeśli zorganizujesz zasoby online, takie jak blogi, strony internetowe, kanały mediów społecznościowych i listy e-mail, które dostarczają informacji na temat swoich produktów / usług (choć powinny one być starannie dobrane, ponieważ zbyt wiele informacji może być przytłaczające).

3) Upewnij się, że Twoja strona internetowa posiada wszystkie podstawowe funkcje potrzebne każdemu, kto może się z Tobą skontaktować (np. formularze kontaktowe, funkcje obsługi klienta, sekcję FAQ, itp.) Możesz również skorzystać z platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter, gdzie użytkownicy mają tendencję do reagowania szybciej niż na tradycyjnych platformach, ponieważ widzą natychmiastową informację zwrotną od swoich rówieśników. Ale uwaga: nie oznacza to korzystania z wszystkich tych narzędzi naraz! Musisz zachować równowagę pomiędzy próbowaniem nowych rzeczy a trzymaniem się ustalonych zasad.

A najlepszy hotel konferencyjny na szkolenie sprzedażowe znajdziesz w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.