Szkolenie sprzedażowe


Szkolenie sprzedażowe.  1. Po pierwsze, przygotowanie ciekawego szkolenia biznesowego z zakresu sprzedaży wymaga szerokiego wachlarza zasobów, które sÄ… skierowane do […]

Szkolenie sprzedażowe. 

1. Po pierwsze, przygotowanie ciekawego szkolenia biznesowego z zakresu sprzedaży wymaga szerokiego wachlarza zasobów, które są skierowane do odbiorców.

Szkolenie sprzedażowe. Niektóre cechy ciekawego szkolenia biznesowego: powinno być interesujące i istotne.

Aby tak siÄ™ staÅ‚o, należy najpierw spróbować zrozumieć tÅ‚o odbiorców i to, co ich interesuje. NastÄ™pnie trzeba wymyÅ›lić fascynujÄ…cÄ… historiÄ™ o tym, co robiÄ… dzisiaj, dlaczego to robiÄ… i jakÄ… wartość czerpiÄ… z tego wysiÅ‚ku. Musisz również przedstawić intrygujÄ…ce dane na temat przyszÅ‚ego stanu branży – i upewnić siÄ™, że dane te sÄ… przedstawione w angażujÄ…cy sposób.

Najważniejszym aspektem każdego biznesowego szkolenia sprzedażowego jest niekoniecznie to, czego nauczasz uczestników – choć jest to ważne – ale sposób, w jaki prezentujesz te lekcje i dostarczasz je w czasie. UczÄ…c nowej koncepcji lub zestawu umiejÄ™tnoÅ›ci, nie pokazuj im po prostu, jak mÄ…drzy byli ludzie od poczÄ…tku (to wystarczy). Pokaż im, jak mÄ…drzy bÄ™dÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci! Zapewnij ćwiczenia, które pomogÄ… im to osiÄ…gnąć (i na których bÄ™dÄ… mogli siÄ™ skupić, przypominajÄ…c sobie o swojej nowej wiedzy).

Podkreśl elementy wartości dodanej: jeśli pokażesz uczestnikom sposoby na poprawę ROI lub zobaczysz, jak to się odnosi do ich istniejących możliwości, a także sposoby na zwiększenie produktywności (zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej), ponieważ są to tematy, o których każdy powinien wiedzieć, to pomyśl o podaniu jednego lub więcej przykładów (zawsze z krótkim podsumowaniem) z Twojego produktu lub usługi w pracy, gdzie wartość została zademonstrowana.

Szkolenie sprzedażowe.

Szkolenie sprzedażowe

Szkolenie sprzedażowe

2. Drugi etap to faktyczne dostosowanie treści do grupy docelowej.

Prawdopodobnie słyszałeś o szkoleniach sprzedażowych. Wiele z nich jest nudnych, powtarzalnych i niezbyt inspirujących. Ale jak sprawić, by Twój produkt się wyróżniał?

Mam nadzieję, że ten post pomoże Ci odkryć kilka sposobów, w jakie inne firmy technologiczne robią to w sposób, który faktycznie sprawia, że działa to dla nich (i dla Ciebie). To było moje własne doświadczenie jako trener sprzedaży i konsultant, więc mam zamiar podzielić się kilka spostrzeżeń, które zdobyłem z rzeczy, które znalazłem przydatne w tej dziedzinie.

Pierwszą rzeczą, nad którą zastanawiają się ludzie, jest to, czy zdecydować się na standardową certyfikację branżową, czy też na coś bardziej dogłębnego. W rzeczywistości istnieje kilka opcji:

– Certyfikacja może być dostarczona przez zewnÄ™trznego dostawcÄ™ (np. Departament Stanu USA) lub przez TwojÄ… wÅ‚asnÄ… firmÄ™ (np. Salesforce).

– Certyfikacja może zostać przeprowadzona bezpoÅ›rednio przez organizacjÄ™ (np. Salesforce).

– Może być dostarczona w formie wideo (np. filmy z YouTube lub Vimeo) lub poprzez telefoniczne rozmowy z ludźmi (np. rozmowy telefoniczne!).

W każdym razie, istnieje kilka krytycznych punktów, które należy rozważyć przy wyborze jednego nad drugim:

– Sama certyfikacja powinna być istotna dla Ciebie i Twojego produktu/usÅ‚ugi/marki. Nie ma nic gorszego niż posiadanie czegoÅ›, co robiÅ‚eÅ› przez lata, rzuconego na ciebie, ponieważ zostaÅ‚o to certyfikowane przez kogoÅ› innego! W zwiÄ…zku z tym ważne jest, aby każdy proces certyfikacji zawieraÅ‚ jakieÅ› narzÄ™dzie walidacji pozwalajÄ…ce sprawdzić, czy jego treść rzeczywiÅ›cie odpowiada temu, co próbujesz osiÄ…gnąć za pomocÄ… danego produktu/usÅ‚ugi/marki. Na przykÅ‚ad, jeÅ›li prezentacja jest prowadzona przez Skype’a i nie można jej zweryfikować (nie można powiÄ…zać sesji z rzeczywistym wydarzeniem), wówczas taka treść może nie być użyteczna!

– Certyfikacja nie powinna trwać zbyt dÅ‚ugo – zwÅ‚aszcza, jeÅ›li chcesz, aby odbyÅ‚a siÄ™ szybko! JeÅ›li minÄ… 2-3 miesiÄ…ce, zanim cokolwiek siÄ™ wydarzy, pomiÅ„ ten krok – po prostu zacznij produkować treÅ›ci już teraz. JeÅ›li nic z tego nie stanie siÄ™ po dwóch tygodniach, zacznij szukać gdzie indziej! Dla wiÄ™kszoÅ›ci produktów/usÅ‚ug, 2-3 tygodnie to wystarczajÄ…cy czas na proste rzeczy – ale jeÅ›li chcesz mieć te dodatkowe kilka sekund, w których ludzie zacznÄ… myÅ›leć „domyÅ›lam siÄ™, że ten facet nie próbowaÅ‚ czegoÅ› takiego wczeÅ›niej…” to powodzenia! Zobacz także: Uwagi Petera Druckera na temat szybkoÅ›ci vs jakoÅ›ci.

Szkolenie sprzedażowe.

3. Kiedy już to zrobisz, musisz się upewnić, że Twoje szkolenie będzie interesujące i łatwe do zrozumienia.

Posty na tym blogu są, częściej niż nie, od ludzi, którzy wprowadzili produkt, którzy są teraz w procesie sprzedaży go w ten czy inny sposób. Więc można założyć, że znalazłeś się w tej samej łodzi. W rzeczywistości większość przedsiębiorców, których znam, przechodzi przez ten sam proces.

Szkolenie sprzedażowe. Masz wizję tego, co chcesz zrobić i możesz przekonać siebie, że to zadziała. Ale wtedy pojawia się nieodłączna przeszkoda: jak przekonać innych, że to zadziała?

Z mojego doÅ›wiadczenia wynika, że najczÄ™stszÄ… odpowiedziÄ… jest znalezienie kogoÅ› innego, kto robi coÅ› podobnego do Twojego i pokazanie mu, jak to dziaÅ‚a. Jestem pewien, że istnieje wiele różnych sposobów na zrobienie tego, ale sedno zazwyczaj brzmi: „Oto jak zrobiliÅ›my to w naszej poprzedniej firmie” lub „Oto jak zrobiliÅ›my to tutaj w naszej innej firmie” lub „ByliÅ›my w stanie osiÄ…gnąć to przez… itd.”.

To jest w porzÄ…dku, ale co jeÅ›li nie znasz nikogo innego? A co gorsza – co jeÅ›li nie spodoba im siÄ™ Twój pomysÅ‚? Jak wytÅ‚umaczysz im, że powinni jak najszybciej wkupić siÄ™ w Twój biznes i zapisać siÄ™ na darmowy okres próbny? Dobrym miejscem do rozpoczÄ™cia myÅ›lenia o tym byÅ‚oby rozpoczÄ™cie pracy z klientami (jeÅ›li sÄ… chÄ™tni) lub przyjaciółmi (jeÅ›li uda Ci siÄ™ zdobyć kontakty). Oto kilka wskazówek, jak zacząć:

1) Użyj narzędzi online do marketingu i sprzedaży To rozumie się samo przez się, ale nic nie pobije prawdziwych ludzi w osobie, jeśli chodzi o tworzenie marki wokół swojego produktu (lub usługi).

2) Pokaż siÄ™ tam – upewnij siÄ™, że Twoja strategia obejmuje edukowanie potencjalnych klientów o swoim produkcie / usÅ‚udze Nie zaszkodzi, jeÅ›li zorganizujesz zasoby online, takie jak blogi, strony internetowe, kanaÅ‚y mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i listy e-mail, które dostarczajÄ… informacji na temat swoich produktów / usÅ‚ug (choć powinny one być starannie dobrane, ponieważ zbyt wiele informacji może być przytÅ‚aczajÄ…ce).

3) Upewnij się, że Twoja strona internetowa posiada wszystkie podstawowe funkcje potrzebne każdemu, kto może się z Tobą skontaktować (np. formularze kontaktowe, funkcje obsługi klienta, sekcję FAQ, itp.) Możesz również skorzystać z platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter, gdzie użytkownicy mają tendencję do reagowania szybciej niż na tradycyjnych platformach, ponieważ widzą natychmiastową informację zwrotną od swoich rówieśników. Ale uwaga: nie oznacza to korzystania z wszystkich tych narzędzi naraz! Musisz zachować równowagę pomiędzy próbowaniem nowych rzeczy a trzymaniem się ustalonych zasad.

A najlepszy hotel konferencyjny na szkolenie sprzedażowe znajdziesz w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl. 

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.