Sytuacja branży eventowej

Sytuacja branży eventowej.  Na szczęście dla branży eventowej, popyt na produkty i usługi nigdy nie zmalał. Chęć konsumentów do gromadzenia […]

Sytuacja branży eventowej. 

Na szczęście dla branży eventowej, popyt na produkty i usługi nigdy nie zmalał. Chęć konsumentów do gromadzenia się na imprezach sportowych, koncertach i festynach nie osłabła, została po prostu wstrzymana. 

Sytuacja branży eventowej. Gdzie jesteśmy teraz w procesie planowania eventów?

To chwilowe odbicie z połowy 2021 roku nie oznacza jednak, że wszystko wróci do normy. Wydarzenie o takiej skali z pewnością pozostawi po sobie ślad, utrwali się w pamięci i wpłynie na wszystkie zaangażowane strony – w naszym przypadku na właścicieli agencji eventowych, klientów i pracowników branży eventowej.

Kilka przewidywań dotyczących przyszłości branży eventowej

Wydatki na imprezy rekreacyjne i biznesowe będą się różnić. Popyt na eventy nigdy nie zniknął, a wydatki na eventy powróciły z impetem. Popyt nie zniknął, ale ostatnie wyniki pokazują, że klienci mają odmienne odczucia w stosunku do wydarzeń rekreacyjnych i biznesowych. Wydatki na wypoczynek wróciły do poziomu sprzed pandemii. Wydatki na podróże służbowe, podróże zagraniczne i spotkania grupowe jednak zmniejszyły się.

sytuacja branży eventowej

Sytuacja branży eventowej

Wiele firm i pracowników wydaje się uważać, że kontakt na odległość jest akceptowalną opcją i nie chcą inwestować czasu i pieniędzy w spotkania biznesowe i imprezy, co jest kluczowym elementem, który planiści imprez powinni wziąć pod uwagę rozpoczynając przygotowania.

Wideokonferencje nie odejdą w najbliższym czasie w zapomnienie.  Według badań, osoby pracujące zdalnie czują się bardziej wyzwolone. Co zaskakujące, badania wykazują, że ludzie pracujący zdalnie są bardziej produktywni. Wszyscy wiemy jednak, że kontakt z ludźmi jest ważnym elementem sukcesu zawodowego, szczególnie dla osób pełniących specjalistyczne role. Niektórzy z nas nadal obawiają się podróżowania. Na razie wydarzenia z dużą ilością materiału instruktażowego, takie jak keynote’y i seminaria, najlepiej jest prowadzić zdalnie. Wydarzenia na żywo powinny być ograniczone do branż i pracowników, w których kontakt na żywo jest niezbędny.

Jest dla nas oczywiste, że sektor eventowy wymaga pewnych istotnych zmian. Aby sektor był rentowny, płace, świadczenia i warunki pracy muszą ulec poprawie. Podwyżki płac i premie za podpisanie kontraktu były do tej pory kluczowymi metodami wabienia pracowników. Koszty godzinowe w branży gwałtownie wzrosły, a pracowników wciąż brakuje. W przyszłości należy spodziewać się wzrostu wynagrodzeń. Przewiduje się, że inflacja będzie rosła. Weź to pod uwagę i odpowiednio wyceniaj swoje wydarzenia.

Pomimo niepowodzeń branża eventowa musi pozostać skoncentrowana na zapewnieniu wyjątkowej obsługi. Nie może świadczyć słabych usług.

Trend w kierunku większej liczby lokali gastronomicznych na świeżym powietrzu będzie się utrzymywał. Zaczęliśmy spożywać posiłki i pić na zewnątrz. Epidemia odcisnęła swoje piętno, a niektórzy wolą spędzać czas na zewnątrz, ponieważ uważają, że jest to bezpieczniejsze środowisko. Rozważ zaplanowanie każdej imprezy, która może odbyć się na zewnątrz, o ile pozwala na to pogoda.

Pamiętajcie jednak, że optymalny plan to taki, który na bieżąco reaguje na zmiany i jest elastyczny. Jesteśmy zadowoleni z naszych ustaleń i wniosków, do których doszliśmy. Jednak ze względu na niepewność branżę eventową nadal czeka okres pełen wyzwań. Nie mamy pojęcia, co się stanie. Nikt nie wie, co będzie dalej. Sugerujemy, aby być dobrze poinformowanym i gotowym na szybkie zmiany oraz modyfikacje. Jednak sytuacja branży eventowej i jej przyszłość wydaje się być jasna i optymistyczna. Nadal warto inwestować w ten sektor.

A najlepszy hotel konferencyjny na event znajdziecie w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Tags
Mateusz Mateyka

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.