Szkolenia korporacyjne


Szkolenia korporacyjne. Trendy w szkoleniach korporacyjnych. Jako część szerszych, obejmujących cele transformacji cyfrowej, szkolenia korporacyjne przeszły znaczące zmiany. Wiele z […]

Szkolenia korporacyjne. Trendy w szkoleniach korporacyjnych.

Jako część szerszych, obejmujących cele transformacji cyfrowej, szkolenia korporacyjne przeszły znaczące zmiany. Wiele z tych zmian zostało spowodowanych „nową normą” w czasach COVID, która przewiduje znaczny wzrost pracy i współpracy na odległość.

Aby zbudować obraz tego, na czym firmy będą się koncentrować idąc naprzód, wybraliśmy dziesięć najważniejszych obecnie trendów w szkoleniach korporacyjnych.

szkolenia korporacyjne

szkolenia korporacyjne

1. Szkolenia korporacyjne. Przekwalifikowanie i podnoszenie kwalifikacji

W przewidywalnej przyszłości coraz większą rolę będzie odgrywał upskilling i reskilling. Specjaliści uczą się nowych umiejętności w swojej branży poprzez proces podnoszenia kwalifikacji. Umożliwia im to aktualizację ich funkcji w organizacji i konkurowanie z talentami, które mogą posiadać nowi pracownicy wchodzący na rynek pracy. Reskilling odnosi się do szkolenia, które pracownik podejmuje w celu rozwinięcia i ponownego zastosowania umiejętności, które już posiada, aby uzyskać dostęp do nowych stanowisk, do których wcześniej nie miałby dostępu.

Specjaliści, którzy chcą być aktywną częścią cyfrowej transformacji swojej firmy i stale zmieniającego się środowiska pracy, muszą również przekwalifikować się. Wiele przedsiębiorstw zostało jednak zmuszonych do wdrożenia jednej lub obu tych procedur w wyniku wejścia i przedłużającego się pobytu COVID.

2. Szkolenia korporacyjne. Systemy e-learningowe, które można dostosować

Firmy zdały sobie sprawę z potrzeby posiadania platformy szkoleniowej online, która odpowiadałaby wymaganiom ich pracowników w czasie „nowej normalności” spowodowanej przez COVID-19. Platformy te powinny być w stanie dostosować się do zmieniających się wymagań biznesowych, dlatego też następujące cechy są najważniejsze, które należy wziąć pod uwagę:
– wiele języków: ta opcja pozwala na nauczanie większej liczby pracowników, nawet jeśli ich języki ojczyste są różne.
– rozwiązania oparte na chmurze wymagają jedynie połączenia z internetem.
– dostępność na wielu urządzeniach: daje konsumentom większą swobodę w zakresie miejsca i czasu korzystania z platformy szkoleniowej.
– integralność wielu systemów LMS: firmy poszukują zintegrowanych i innowacyjnych platform.

3. Szkolenia korporacyjne. Dostarczaj dowodów

To, czego nie da się określić ilościowo, nie będzie istnieć . Firmy potrzebują danych szkoleniowych, aby dowiedzieć się, co działa, a co nie. Dane te dostarczają wymownych wniosków w niekończącym się polowaniu na formaty i programy, które promują aktywny udział i zaangażowanie użytkowników.

Dane dotyczące szkoleń korporacyjnych są obfite, począwszy od podstawowych: godzin uczestnictwa, wskaźników rekomendacji platformy i ukończonych kursów, aż po bardziej dogłębne: narzędzia oceny, takie jak model Kirkpatricka, które pozwalają na monitorowanie i realizację procesu w prostszy sposób.

Podsumowując, wraz ze wzrostem zwrotu z inwestycji w szkolenia, organizacje będą w coraz większym stopniu polegać na ewaluacji, co wpłynie na poprawę jakości szkoleń w długim okresie.

4. Szkolenia korporacyjne. Wykorzystanie grywalizacji jako motywatora

Pomimo cięć budżetowych na szkolenia bezpośrednie, firmy zwiększyły wydatki w działach HR i Learning & Development, aby bardziej skupić się na formach szkoleniowych online.

Przewiduje się, że elementy gamifikowane staną się bardziej powszechne w 2021 roku, w dużej mierze dlatego, że wykazano, że:
– zwiększają współczynnik konwersji do siedmiu razy w porównaniu z firmami, które nie posiadają grywalizacji.
– motywują pracowników, ponieważ 95% pracowników stwierdziło, że docenia włączenie elementów grywalizacji do swoich zadań.
– poprawiają wyniki w egzaminach opartych na umiejętnościach.
– pracownicy są bardziej zainteresowani swoją pracą i otrzymują zachętę w przyjemnym, bezpiecznym miejscu pracy, gdy korzystają z grywalizacji.

5. Szkolenia korporacyjne. Przestawienie się na internet

Od dłuższego czasu, 100% nauczania face-to-face jest stopniowo przenoszone do internetu. Wynika to z ciągłych innowacji i tworzenia nowych technologii, które upraszczają szkolenia; wiele z tych rozwiązań, takich jak uczenie się w oparciu o gry, po prostu daje lepsze wyniki niż nauczanie w cztery oczy.

Szkolenia online pozostaną istotnym narzędziem w „nowej normalności”, pozwalając firmom na zwiększenie wydajności szkoleń.

Dodatkowo, onboarding online, który dla wielu firm był jedyną realistyczną opcją w czasie epidemii, będzie krytycznym elementem w przyszłości. Organizacje mogą wykorzystać onboarding online do powitania nowych pracowników w kulturze biznesowej za pomocą kreatywnych technik i aspektów grywalizacyjnych, które od razu angażują pracowników.

6. Szkolenia korporacyjne. Przywiązywanie wagi do doświadczeń pracowników

Ponieważ jednym z najbardziej uporczywych problemów, z jakimi borykają się obecnie firmy, jest zatrzymanie utalentowanych pracowników, wiele firm zwraca szczególną uwagę na środowisko pracy i kulturę korporacyjną, które prezentują opinii publicznej.

Nawet pracując w domu, profesjonaliści mają wysokie standardy i oczekują, że odkryją integracyjne, ekscytujące miejsca pracy z wieloma perspektywami rozwoju.

Ale jak „nowa normalność” wpływa na satysfakcję pracowników?

Według McKinsey & Company swoboda, jaką daje telepraca, zwiększyła zaangażowanie pracowników i poprawiła ich ogólne samopoczucie w Stanach Zjednoczonych. Jednakże, 80 procent ekspertów uważa, że epidemia COVID-19 ma na nich znaczący wpływ.

W rezultacie, działy HR są zobowiązane do przeprowadzania emocjonalnych list kontrolnych, aby upewnić się, że pracownicy posiadają narzędzia i umiejętności potrzebne do zarządzania zmianami. Wykorzystanie ścieżek edukacyjnych może być bardzo korzystne w całym tym procesie.

7. Szkolenia korporacyjne. Pojawienie się oprogramowania do pisania i projektowania instrukcji

Wiele firm zastanawia się, w jaki sposób tworzyć wysokiej jakości kursy szkoleniowe, aby skutecznie dotrzeć do swoich uczniów, teraz, gdy tak wiele osób korzysta z opcji szkoleń online.

Narzędzia autorskie mogą w tym pomóc, ponieważ zachęcają do projektowania instruktażowego i szczegółowego przygotowania najbardziej krytycznych aspektów uczenia się użytkowników.

Spodziewaj się gwałtownego wzrostu adopcji tych technologii i technik w 2021 roku, po prostu dlatego, że ułatwiają one zwiększanie zaangażowania, opracowywanie treści i minimalizowanie wskaźników rezygnacji ze szkoleń.

8. Szkolenia korporacyjne. Każdy może skorzystać z microlearningu

Microlearning jest doskonałym podejściem do zagwarantowania, że użytkownicy rozwijają się w obszarach, które są dla nich ważne, stopniowo, ponieważ użytkownicy mogą teraz szkolić się w sposób ciągły (pod warunkiem, że mają dostęp do urządzenia i internetu).

9. Szkolenia korporacyjne. Treści tworzone przez użytkowników

Wiele firm posiada już materiały generowane przez użytkowników, które mogą zmieniać lub ponownie wykorzystywać. W rezultacie nastąpił wzrost zainteresowania tworzeniem wewnętrznych kursów, które są naprawdę dostosowane i spersonalizowane.

Narzędzia autorskie pozwalają firmom na destylację celów szkoleniowych i generowanie materiałów, które trafiają w sedno tego, co ma być nauczane. Dzięki tej demokratyzacji szkoleń, każda osoba posiadająca podstawowe zrozumienie technologii i umiejętność kompetentnego korzystania z narzędzia autorskiego będzie w stanie tworzyć własne nowe treści szkoleniowe w ramach swojej organizacji lub poza nią.

10. Szkolenia korporacyjne. Zwiększone bezpieczeństwo cybernetyczne

Mówiąc wprost, telepraca sprawiła, że profesjonaliści stali się podatni na ataki cybernetyczne. Według Google’s Cybersecurity Panoramic Study w Hiszpanii „60 procent europejskich MŚP, które padły ofiarą ataków sieciowych, wycofuje się z działalności w ciągu sześciu miesięcy od ich wystąpienia, na ogół z powodu średniego kosztu ataku, który zazwyczaj wynosi około 35 000 euro”.

Wiele firm zmienia swoje zasady prywatności, aby umożliwić swoim pracownikom większą swobodę bycia odpowiedzialnymi użytkownikami internetu poprzez inwestycje w oprogramowanie zabezpieczające i ciągłe szkolenia, próbując złagodzić negatywne skutki, które prawdopodobnie zobaczymy.

A najlepszy hotel konferencyjny na szkolenia korporacyjne znajdziecie w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.