Zwrot z inwestycji w szkolenia

Zwrot z inwestycji w szkolenia. Wierzę, że większość specjalistów HR zajmujących się zawodowo rozwojem zasobów ludzkich zgodziłaby się, że ROI […]

Zwrot z inwestycji w szkolenia. Wierzę, że większość specjalistów HR zajmujących się zawodowo rozwojem zasobów ludzkich zgodziłaby się, że ROI szkoleń jest wysoko na ich liście rzeczy niezbędnych w podjęciu decyzji o organizacji szkolenia oraz ocenie szkolenia.

Co to jest zwrot z inwestycji w szkolenia (ROI)?

zwrot z inwestycji w szkolenia

zwrot z inwestycji w szkolenia

ROI oznacza zwrot z inwestycji, także zwrot z inwestycji w szkolenie. Jest to miernik pozwalający określić, czy szkolenie odniosło sukces w osiąganiu celów.

Większość ludzi myśli o ROI jako o metryce finansowej, która porównuje koszt szkolenia z kosztem interwencji. Najważniejsze jest to, że ROI mierzy wyniki firmy jako rezultat szkolenia. Nie śledzi on wyników niższego rzędu, takich jak np. satysfakcja uczestników.

Co czeka nas w przyszłości, jeśli chodzi o zwrot z inwestycji w szkolenia?

Dobrą wiadomością jest to, że firmy nadal inwestują w szkolenia i rozwój. Średnio 60% kadry przeszło szkolenie.

Zła wiadomość jest taka, że poza podjęciem opłaceniem trenera dostawcy, wzięciem wolnego czasu w pracy itp., bardzo niewiele firm podejmuje wysiłki w celu maksymalizacji zwrotu z inwestycji. 

Niezależnie od tego, czy decyzje szkoleniowe opierają się na wskaźnikach finansowych – takich jak zwrot z inwestycji (ROI), czy na innych czynnikach cel końcowy wskaźników jakościowych, takich jak ROE, powinien być zawsze taki sam: zapewnić maksymalną korzyść (wartość) przy najniższym możliwym do poniesienia koszcie.

10 wskazówek, jak najlepiej wykorzystać budżet szkoleniowy:

Używaj szkoleń jako strategicznego narzędzia biznesowego, numer jeden.

1. Zbyt często szkolenia są wykorzystywane jako bandaż do naprawy wad zespołu, a nie jako strategiczny element rozwoju organizacyjnego, a dopasowanie umiejętności pracowników i obszarów rozwoju do planu organizacji poprawi ogólny sukces firmy.

2. Miej jasną wiedzę na temat celów szkoleniowych swojej organizacji. Organizacja powinna stale zadawać sobie pytanie, jakie są jej cele szkoleniowe i jakie korzyści osiągnie z rozwoju wiedzy i umiejętności oraz zmiany zachowań pracowników. Te cele i zadania powinny być przedstawione pracownikowi przed, w trakcie i po szkoleniu, tak aby był świadomy tego, czego się od niego oczekuje. 

3. Precyzyjnie zidentyfikuj niedobory umiejętności, korzystając z pomocy z zewnątrz. Nie wahaj się szukać pomocy z zewnątrz w identyfikacji braków i możliwych środków zaradczych. Zewnętrzny konsultant będzie w stanie obiektywnie ocenić potrzeby biznesowe i zidentyfikować luki w umiejętnościach. Może być trudno dostrzec osobę, która desperacko potrzebuje pomocy, zwłaszcza w małej firmie.

4. Poinstruuj swoich pracowników, aby zobowiązali się do tego, co chcą wynieść ze szkolenia. Ustalenie celów organizacyjnych jest bardzo ważne, ale równie ważne jest, aby pracownicy dostrzegli znaczenie szkolenia z indywidualnego i osobistego punktu widzenia. Zachęć ich do zastanowienia się, czego będzie wymagało szkolenie i czego chcą się na nim nauczyć. Zachęcaj pracowników do notowania pytań przed szkoleniem, a następnie prowadź ich do odpowiadania na nie podczas interwencji. Pamiętaj, aby upewnić się, że rozumieją dokładnie to, co chcesz, aby wiedzieli i osiągnęli, ponieważ cele zadecydują o tym, czy szkolenie było sukcesem, czy nie.

5: Stwórz skupioną i przejrzystą atmosferę. Większość z nas ma zabiegane życie i różne obowiązki do wykonania w ciągu dnia pracy; aby Twoi pracownicy mogli jak najlepiej wykorzystać sesję szkoleniową, muszą być całkowicie skupieni i pozbawieni czynników rozpraszających. Oznacza to brak rozmów telefonicznych, brak spotkań, brak e-maili, na które trzeba odpowiadać itd. W tygodniach poprzedzających interwencję szkoleniową wyznacz pracownikom terminy, w których będą mogli uporządkować swoje kalendarze. Proaktywna i uważna strategia uczenia się utoruje drogę do uczenia się, transferu wiedzy i jej utrzymania, a wszystko to zaowocuje wyższym zwrotem z inwestycji.

6. Upewnij się, że szkolenie spełnia TWOJE wymagania. Upewnij się, że cele szkolenia lub interwencji są dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Zaakceptowanie ogólnego programu szkoleniowego przeznaczonego dla wszystkich firm raczej nie rozwiąże problemu niedoboru umiejętności i nie zwiększy wydajności w Twojej firmie. Nie zawsze tak jest, ale jeśli ROI jest istotną kwestią, należy dokładnie rozważyć wybór pomiędzy programem gotowym a dostosowanym do potrzeb klienta. 

7. Oceniaj wydajność pracy przed i po szkoleniu. Ocena zachowania w pracy przed i po szkoleniu ma kluczowe znaczenie dla określenia skuteczności programu. I na tym nie koniec. Należy nadal obserwować zmiany, aby mieć pewność, że inwestycja w szkolenie się opłaci. Formularze oceny po szkoleniu są niewystarczające. Kompetentny dostawca szkoleń będzie współpracował z Tobą, aby właściwie ocenić zwrot z inwestycji.

8. Dąż do rozwoju osobistego i zawodowego. Organizacje, które faktycznie wspierają i promują uczenie się, doświadczą znacznie wyższego zwrotu z inwestycji w szkolenia i w konsekwencji wzrostu wydajności; pamiętając o tym, organizacje powinny skupić się na rozwoju trzech ważnych aspektów, które mogą pomóc im w stworzeniu organizacji uczącej się:
– pozytywne wzmacnianie i nagradzanie wszelkiego uczenia się, zarówno formalnego, jak i nieformalnego, jest odgórnym zachowaniem przywódczym.
– procedury i praktyki uczenia się, które mają charakter systematyczny i sprzyjają uczeniu się i jego pozytywnemu zastosowaniu w miejscu pracy.
– stworzenie przyjaznej atmosfery uczenia się, w której pracownicy czują się bezpiecznie i mogą ćwiczyć i zastanawiać się bez obaw, że popełnią błąd.
– indywidualne cele i interwencje w zakresie uczenia się są zgodne z celami organizacyjnymi, tak aby pracownicy widzieli, jak wpisują się w szerszy obraz.

9. Upewnij się, że twój personel jest zawsze zaangażowany. Potencjalnie udany program szkoleniowy może zostać zniweczony przez brak entuzjazmu lub nawet znudzenie. Upewnij się, że twój zespół jest całkowicie zaangażowany i uważny podczas szkolenia. Jeśli coś nie działa lub jeśli zespół traci koncentrację, skontaktuj się z dostawcą usług szkoleniowych. Profesjonalni szkoleniowcy są w stanie dostosować swój program nauczania, więc jeśli zespół nie reaguje dobrze na określony obszar szkolenia, będą zmuszeni do zmiany stylu lub sposobu prowadzenia zajęć. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki, programy powinny być regularnie modyfikowane i zmieniane.

10. Traktuj szkolenie jak projekt. Potraktuj szkolenie jak projekt; dobrze zaplanowane, zorganizowane i starannie zarządzane szkolenie przyniesie najlepsze rezultaty. Jak w przypadku każdego projektu, należy zacząć od nakreślenia konkretnych celów, czyli tego, co dokładnie chcemy osiągnąć. Po określeniu zamierzonego rezultatu, istotne jest zaangażowanie wszystkich zainteresowanych stron i upewnienie się, że rozumieją, czego się od nich oczekuje przez cały czas. Należy wybrać najlepsze techniki szkoleniowe, obliczyć rzeczywiste koszty i zastanowić się, w jaki sposób przeanalizować zwrot z inwestycji w szkolenie.

Wnioski końcowe

Po zakończeniu szkolenia należy dokonać jego przeglądu i obliczyć zwrot z inwestycji w szkolenia. Projekt należy zamknąć poprzez refleksję nad zdobytymi doświadczeniami i podjęcie kroków w celu zapewnienia maksymalizacji ROI z przyszłych szkoleń. Wdrożenie powyższych sugestii i traktowanie szkolenia jako projektu z mierzalnymi celami w czasie powinno dać Ci duże szanse na maksymalizację ROI, maksymalny zwrot z inwestycji w szkolenia.

A najlepszy hotel konferencyjny na szkolenie znajdziecie w bezpłatnej wyszukiwarce hoteli konferencyjnych www.hotelkonferencyjny.pl

Tags
Mateusz Mateyka

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.