Jak sprzedać konferencję


Jak sprzedać konferencję Rozważ sprzedaż reklam na stronie rejestracyjnej wydarzenia lub w aplikacji mobilnej. Zaoferuj reklamodawcom możliwość sponsorowania konkretnych seminariów, […]

Jak sprzedać konferencję

Rozważ sprzedaż reklam na stronie rejestracyjnej wydarzenia lub w aplikacji mobilnej. Zaoferuj reklamodawcom możliwość sponsorowania konkretnych seminariów, wykładów i programów rozrywkowych podczas konferencji. Organizuj konkursy lub gry w sieci, aby promować swoją konferencję i zwiększyć sprzedaż biletów. W marketingu eventowym, wykorzystanie potęgi mediów społecznościowych może przenieść sprzedaż biletów na wyższy poziom.    

Od opłat rejestracyjnych do poczęstunku, sponsoringu do wymiany prezentów, istnieją nieskończone możliwości zwiększenia zasięgu reklamodawców, a co za tym idzie, zwiększenia zysków organizacji poprzez sprzedaż ogłoszeń konferencyjnych. Łącząc swoje możliwości reklamowe konferencji w pakiet sponsorski, umożliwisz potencjalnym reklamodawcom uzyskanie większej ilości informacji i zwiększysz swoje dochody. Ponadto, reklamowanie konferencji wśród istniejących klientów daje ci również możliwość okazania im uznania poprzez zniżkę lub wcześniejszy dostęp, co może wzmocnić ich lojalność wobec marki i wzmocnić ich stałe relacje. Zamieść promocyjny opis konferencji w każdym mailu do klienta prowadzącym do daty wydarzenia: newsletterze, mailu z podziękowaniem, mailu z przypomnieniem, itp.    

Jak sprzedać konferencję

Przed spotkaniem połącz się ze swoją grupą docelową w mediach społecznościowych, używając hashtagu wydarzenia lub poprzez grupę znajdującą się w mieście, w którym odbywa się wydarzenie. Użyj hashtagu wydarzenia, aby nawiązać kontakt z uczestnikami w mediach społecznościowych przed spotkaniem. Twitter i LinkedIn to najlepsze kanały do testowania spotkania lub wydarzenia.    

Wykorzystaj kontakty takie jak przeszli uczestnicy wydarzenia, potencjalni klienci z Twojego działu sprzedaży oraz mikro-influencje branżowe, aby zbudować listę emailową do sprzedaży biletów na wydarzenie. Dostarcz swojej sieci przekonujący powód do wzięcia udziału w konferencji w tych aktualizacjach i link do strony rejestracyjnej, aby zamknąć transakcję. Po zakończeniu konferencji skontaktuj się osobiście z wybranymi osobami.    

Wybierz temat do omówienia podczas spotkania, zamieść link do niego i użyj wezwania do działania, aby posunąć relację do przodu. Przekazuj informacje szybko i jasno oraz korzystaj z zalet konferencji lub seminarium tak, aby czytelnicy mogli je zobaczyć na pierwszy rzut oka. Zawsze pisz list zakładając, że czytelnik będzie obecny na wydarzeniu.    

Jak sprzedać konferencję

Po prostu otwórz stronę wydarzenia i zacznij sprzedawać bilety. Jeśli jesteś jak większość organizatorów, sprzedaż Twojego wydarzenia jest priorytetem numer 1. A jeśli już kończą ci się wydarzenia, prawdopodobnie chcesz zrobić to szybciej.        

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak Twój marketing, promocja i model biznesowy wpływają na sprzedaż i co możesz zrobić, aby sprzedać więcej biletów w krótszym czasie. Następnym razem, gdy odbędzie się Twoja doroczna konferencja, pamiętaj, aby skupić swoje wysiłki marketingowe zarówno na stałych, jak i nowych członkach. Twoja coroczna konferencja jest doskonałym miejscem, aby zanurzyć się w swojej branży poprzez warsztaty, porozmawiać i dobrze się bawić. Wypełnij ją kreatywnymi, ale skutecznymi możliwościami sponsoringu, a Ty i Twoi reklamodawcy będziecie Ci za to wdzięczni.    

Sprzedaż na konferencjach i targach nie jest łatwa, ale dobrzy handlowcy w pełni wykorzystują ten kanał,
1) odrabiając pracę domową,
2) traktując ludzi w sposób, w jaki tego oczekują, i
3) zapadając w pamięć.

Ważne jest, aby ludzie jechali na konferencję z planem gry, jak sprzedawać i generować ROE na konferencji. Każde spotkanie jest wyjątkowe, więc pamiętaj, aby podkreślić, co czyni Twoje spotkanie wyjątkowym i jakie korzyści z niego płyną. Wypróbuj te wskazówki następnym razem, gdy spotkasz się z zaproszeniem na konferencję lub targi.    

Spotkania i inne wydarzenia mogą być drogie; jeśli znajdziesz kanał, który odpowiada Twoim potrzebom, pamiętaj, aby odrobić pracę domową, aby uzyskać jak najwięcej z niego. Możesz znaleźć te wydarzenia, przeszukując media społecznościowe pod kątem hashtagów konferencyjnych, sprawdzając grupy meetup, sprawdzając strony sponsorów w serwisach społecznościowych i śledząc influencerów branżowych uczestniczących w konferencjach.

Jeśli planujesz duże wydarzenie, większość stron na Twojej witrynie powinna zawierać link do strony konferencji, aby każdy mógł łatwo znaleźć informacje o wydarzeniu i rejestracji na nie. Jeśli organizujesz spotkanie lub imprezę B2B, poinformuj potencjalnych uczestników, że ich konkurencja również bierze udział w konferencji.

Jak sprzedać konferencję

 Planując konferencję samodzielnie, pamiętaj, że miejsce jest podstawowym materiałem marketingowym. Szczerze mówiąc, miejsce konferencji może być jednym z najbardziej atrakcyjnych dla potencjalnych uczestników – trudno odmówić wydarzenia w pięknym, malowniczym mieście. Zorganizuj spotkanie towarzyskie w lokalnej restauracji lub spacer na świeżym powietrzu w pobliżu centrum kongresowego. Innym sposobem na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi uczestnikami na bardziej osobistym poziomie jest uczestniczenie w wydarzeniach, które odbywają się poza centrum kongresowym i zgodnie z harmonogramem.    

Wiele firm rozszerza swoją obecność poza przestrzeń wystawienniczą, organizując innowacyjne i relaksujące wydarzenia, które pozwalają na nawiązywanie kontaktów i komunikację poza środowiskiem konferencyjnym. Fakt, że uczestnicy mogą uzyskać certyfikaty podczas sesji szkoleniowych i interakcji z kolegami podczas tego samego wydarzenia, może być wielką korzyścią. Uczestnicy wybierają się na konferencję, aby poznać produkty, spotkać innych ludzi ze swojej branży i nauczyć się nowych umiejętności.    

Pierwsza osoba, która zarejestruje się na Twoje wydarzenie będzie jednym z Twoich najbardziej aktywnych zwolenników, co oznacza, że jest również dobrym kandydatem do napisania posta na blogu, który pomoże Ci wypromować Twoją konferencję. Po wydarzeniu możesz również użyć treści z wpisu na blogu jako podsumowania wydarzenia, co zwiększy jeszcze bardziej zasięg. Śledź hashtagi związane z wydarzeniem w dniach i tygodniach poprzedzających wydarzenie.    

Jeśli nie masz wystarczająco dużo zdjęć do zamieszczenia, możesz podzielić się zdjęciami prelegentów z poprzednich wydarzeń (oczywiście za ich zgodą), zdjęciami influencerów, którzy potwierdzili swój udział, zdjęciami lokalizacji lub miasta, w którym odbędzie się wydarzenie, a nawet krótkimi filmikami wideo, na których Twoi pracownicy opowiadają o konferencji lub pomagają publiczności się przygotować. I chociaż Twitter lub Facebook mogą wydawać się najbardziej naturalnym rozwiązaniem do promowania konferencji z wyprzedzeniem, ponieważ nie są tak zależne od obrazu jak Instagram, istnieje wiele sposobów na wykorzystanie Instagrama przed wydarzeniem.     

Jak sprzedać konferencję

Bądź więc ostrożny w sprzedaży i bądź bardziej strategiczny w prowadzeniu spotkań. Wykorzystaj konferencję do wykonania pierwszych trzech kroków i sprzedawaj na konferencjach tylko wtedy, gdy przychodzi ci to naturalnie.

Tags

Mateusz

Teoretyk i praktyk sztuki hotelarskiej. Urodzony orator i erudyta, lubi statystyki - szczególnie te zielone.